Portal Opoka (8 września 2025) relacjonuje uroczystość Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, sprowadzając ją do poziomu ludowego folkloru. Artykuł akcentuje zwyczaj święcenia ziarna (tzw. Matki Boskiej Siewnej), powołuje się na apokryficzną Protoewangelię Jakuba oraz wizje bergogliońskiej „błogosławionej” Katarzyny Emmerich. Brakuje fundamentalnego odniesienia do dogmatu Niepokalanego Poczęcia ogłoszonego bullą Ineffabilis Deus Piusa IX (1854), który stanowi jedyne pewne źródło poznania przywilejów Bożej Rodzicielki.
Naturalistyczne zawężenie święta do poziomu agrarnych przesądów
W Polsce znane jest jako święto Matki Boskiej Siewnej. Tego dnia przynoszono do kościoła ziarno przeznaczone na jesienny zasiew, a kapłan je święcił.
Przedstawienie uroczystości Narodzenia Niepokalanej jako ludowego rytuału agrarnego to zdrada jej nadprzyrodzonego charakteru. Kościół zawsze nauczał, że święta maryjne odnoszą się do Jej wyjątkowej roli w dziele Odkupienia (munus Redemptoris), nie zaś do cyklu przyrodniczego. Pius XII w encyklice Mediator Dei (1947) ostro potępił mieszanie liturgii z praktykami magicznymi: „Pobożność ludowa nie może zastąpić kultu publicznego ani z nim konkurować”. Święcenie ziarna – dopuszczalne jako akt pobożności – staje się herezją, gdy przesłania rationem fidei (rację wiary) święta.
Apokryfy i prywatne objawienia jako namiastka depozytu wiary
Ewangelie nie mówią nic o narodzinach i dzieciństwie Maryi. Jedyne, co mamy, to ustna tradycja, zapisana czasem w apokryfach, a także niektóre prywatne objawienia.
Podniesienie apokryfów do rangi źródła teologicznego to klasyczny przejaw modernizmu potępiony dekretem Lamentabili św. Piusa X (1907). Protoewangelia Jakuba została jednoznacznie odrzucona przez Dekret Gelazjański (V w.) jako „księga heretyków i schizmatyków”. Tymczasem współczesna sekta posoborowa traktuje ją jako równorzędną z Tradycją, co stanowi jawne pogwałcenie zasad św. Roberta Bellarmina: „Kościół nie czerpie doktryny z bajek, lecz z objawienia Bożego utrwalonego w Piśmie i Tradycji” (De Controversiis, III, 6).
Fałszywa mistyczka jako narzędzie dezinformacji
Według niemieckiej mistyczki, o poczęciu dziewczynki poinformował jej ojca Joachima oraz matkę Annę anioł wysłany przez Boga.
Wspomnienie wizji Katarzyny Emmerich – beatyfikowanej przez antypapieża Jana Pawła II (2004) – to wprowadzenie wiernych w błąd. Jej rzekome objawienia, pełne sprzeczności z depozytem wiary (np. twierdzenie, że Marja poczęta została w sposób naturalny), zostały potępione przez Święte Oficjum w 1928 roku. Posoborowe „kanonizacje” są nieważne, gdyż – jak nauczał Pius XII w Sacramentum Ordinis – „nikt nie może zmienić istoty sakramentu”, a nowa formuła beatyfikacyjna usunęła wymaganą prawem kanonicznym procedurę.
Milczenie o Niepokalanym Poczęciu jako przejaw apostazji
Najcięższym zarzutem jest przemilczenie sedna święta: Narodzenie Marji jest pierwszym widzialnym znakiem Jej szczególnej świętości wynikającej z Niepokalanego Poczęcia. Jak uczył Pius IX, „Bóg wybrał Ją na Matkę swojego Syna, dlatego zachował Ją od zmazy grzechu pierworodnego” (Ineffabilis Deus). Tymczasem artykuł redukuje Bożą Rodzicielkę do postaci z ludowych podań, co stanowi bluźnierczą degradację Teotokos (Bogurodzicy).
Szatańskie pomieszanie porządków
Współczesna sekta posoborowa świadomie zaciera różnicę między:
- cultus latriae (cześć przynależna Bogu) a hyperdulią (szczególna cześć dla Marji)
- objawieniem publicznym a prywatnymi wizjami
- liturgią a folklorem
To zaś prowadzi do bałwochwalczego synkretyzmu, gdzie Marja staje się kolejną „boginią plonów” – dokładnie jak w pogańskich kultach Demeter. Prawdziwy katolik wie, że – jak głosi bulla Gloriosae Dominae Benedykta XIV – „cześć oddawana Marji zawsze odnosi się do Chrystusa, jej źródła i celu”.
Jedyna właściwa odpowiedź: powrót do integralnej doktryny
Narodzenie Niepokalanej winno być okazją do głoszenia prawdy o powszechnym królowaniu Chrystusa, którego Marja jest najwierniejszą Służebnicą. Pius XI w Quas Primas (1925) przypominał: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi. Gdyby jednostki i państwa uznały władzę Chrystusa Króla, zapanowałyby nieznane dotąd wolność, ład i pokój”. Dopóki jednak „duchowni” posoborowi głoszą zabobony zamiast dogmatów, dopóty wierni są pozbawieni veritatis cibo (pokarmu prawdy).
Za artykułem:
Narodzenie niepokalanie poczętej. 8 września to urodziny Maryi (opoka.org.pl)
Data artykułu: 08.09.2025