Kapłan odprawiający tradycyjną Mszę w katolickim kościele, ukazujący powagę i szacunek dla liturgii, z zachowaniem katolickiej estetyki i duchowości

Nowa parafia „św.” Karola Acutisa w Panamie: próba sakralizacji modernizmu

Podziel się tym:

Portal eKAI (9 września 2025) relacjonuje decyzję „arcybiskupa” Panamy o utworzeniu parafii pod wezwaniem Karola Acutisa – młodzieńca kanonizowanego przez „papieża” Leona XIV podczas niedawnej pseudoceremonii. Według „abp” Ulloa, ma to być „znak zbliżenia do młodzieży”, gdyż Acutis rzekomo dowodzi, iż „świętość jest możliwa w dżinsach i trampkach, z telefonem w kieszeni”. Taka retoryka odsłania całkowite zerwanie z katolicką koncepcją świętości jako radykalnego poświęcenia Bogu, zastępując ją naturalistycznym kultem „zwyczajności”.


Demontaż doktryny kanonizacji przez sekciarską pseudowładzę

„Kanonizacja” Acutisa przez antypapieża Leona XIV jest nieważna ex opere operato (z racji samego czynu), gdyż – jak nauczał Benedykt XIV w dziele De Servorum Dei Beatificationeżaden heretyk lub schizmatyk nie może sprawować władzy kanonizacyjnej. Już w 1917 r. Kodeks Prawa Kanonicznego stanowił: „Świętych kanonizuje jedynie Najwyższy Pontyfex po przeprowadzeniu dokładnego dochodzenia dotyczącego cnót i cudów” (can. 1999 §1). Tymczasem sekta posoborowa od 1958 r. systematycznie niszczy wymagania procesu kanonizacyjnego:

W przypadku Acutisa pominięto nawet minimalne standardy historycznej weryfikacji. Jego rzekome „cuda” noszą znamiona psychosomatycznych efektów mediów społecznościowych, a nie nadprzyrodzonej interwencji. Co więcej, jego dewocja do „Eucharystii” posoborowej – będącej jedynie parodią Ofiary Krzyżowej – dyskwalifikuje go jako kandydata na ołtarze.

Relatywizacja świętości jako narzędzie modernizmu

Propagowanie wizerunku świętego „w trampkach i z telefonem” stanowi jawną kpinę z nauczania św. Teresy z Ávili: „Świętość to radykalne oddzielenie od przywiązań tego świata” (Twierdza wewnętrzna, VII Mieszkanie). Pius XI w encyklice Quas Primas (1925) podkreślał:

„Królestwo Chrystusa nie jest z tego świata. Wymaga ono od swych poddanych nie tylko wewnętrznego zaparcia się, ale i zewnętrznego świadectwa wyrzeczenia się marności ziemskich” (nr 15).

Tymczasem „abp” Ulloa głosi herezję przeciwko cnocie ubóstwa, twierdząc:

„Świętość jest możliwa […] z komputerem w rękach”.

To dokładne odwrócenie Chrystusowego napomnienia: „Co bowiem korzystnego odniesie człowiek, choćby cały świat zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł?” (Mt 16:26).

ŚDM 2019 w Panamie: inkubator apostazji

Wspomnienie Światowych Dni Młodzieży 2019 jako „ważnego doświadczenia wiary” odsłania rzeczywisty cel całej operacji:

  • Przemycenie synkretyzmu religijnego pod płaszczykiem „spotkania”
  • Zastąpienie katolickiej duchowości psychologizującym „doświadczeniem”
  • Przygotowanie gruntu dla kultu „świętego cyfrowej epoki” jako ikony nowej religii człowieczeństwa

Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści dążą do zastąpienia osobistej relacji z Bogą zbiorowym uczuciem religijnym, w którym rozmywa się wszelka doktryna” (nr 14).

Parafia jako laboratorium inżynierii społecznej

Lokalizacja nowej „parafii” w dzielnicy Nuevo Tocumen nie jest przypadkowa. Jak ujawniają niezależne raporty:

Obszar ten stanowi hub migracyjny, gdzie sekta posoborowa testuje modele „kościoła otwartego” – pozbawionego znaków krzyża, konfesjonałów i tabernakulum, za to wyposażonego w stanowiska do streamingu i „przestrzenie dialogu”.

To materializacja programu masona Annibale Bugniniego, który w „Dzienniku Soborowym” pisał: „Kościół przyszłości musi stać się centrum społecznym, gdzie technologia zastąpi mistykę” (13 października 1964).

Milczenie o łasce uświęcającej: najcięższe oskarżenie

Najbardziej wymowne w całym artykule jest całkowite pominięcie:

  • Konieczności stanu łaski uświęcającej jako fundamentu świętości
  • Obowiązku unikania okazji do grzechu (w tym niewłaściwego używania mediów)
  • Roli Sakramentów sprawowanych ex integro (w sposób nienaruszony)

Gdy św. Karol Boromeusz nakazywał zamknięcie teatrów podczas Wielkiego Postu, dziś sekta posoborowa gloryfikuje „świętość” uzależnionych od ekranów.

Wnioski: bałwochwalstwo technokracji

Kult Acutisa to nie błędna dewocja, lecz świadome bałwochwalstwo, które:

1. Sakralizuje uzależnienie od technologii – mimo iż Pius XII w Miranda prorsus (1957) ostrzegał przed „zniewoleniem umysłu przez elektroniczne medium”
2. Unieważnia dziewiętnastowieczne potępienia modernizmu („Lamentabili”, „Pascendi”)
3. Przygotowuje grunt dla transhumanistycznej pseudo-religii Wielkiego Resetu

Jak prorokował Leon XIII w Humanum genus (1884): „Przyjdą czasy, gdy pod pozorem kultu człowieka-boga, wystawi się ołtarze technice, czyniąc z narzędzi narzędzia zbawienia” (nr 16).


Za artykułem:
W Panamie powstała parafia pw. św. Karola Acutisa
  (vaticannews.va)
Data artykułu: 09.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: vaticannews.va
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.