Portal LifeSiteNews informuje o planowanym koncercie „Grace for the World” na Placu Świętego Piotra (13 września 2025), organizowanym pod patronatem posoborowych struktur watykańskich. Wśród wykonawców znajdują się kontrowersyjni artykułyści tacy jak Karol G znana z pornograficznych występów w teledyskach reggaetonowych oraz Pharrell Williams, autor eksplicytnych utworów. Wydarzenie, mające zamykać III Światowe Spotkanie na rzecz Braterstwa Ludzkiego, stanowi jawną apostazję od katolickiej doktryny moralnej i kultu Boga w Trójcy Jedynego.
Profanacja sacrum: pornografia w cieniu Bazyliki
Wybór Karol G (alias Carolina Giraldo Navarro) jako uczestniczki watykańskiego koncertu odsłania głębię degradacji moralnej posoborowych struktur. Jej publiczne występy regularnie przekraczają granice obsceniczności:
Her performances and especially her music videos typically involve pornographic gestures and dress… Even in appearances on popular shows like The Tonight Show, she is so scantily clad that she is virtually half-nude.
To jawne pogwałcenie kanonu 1260 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., który wyraźnie zabrania katolikom udziału w imprezach sprzeciwiających się moralności (Can. 1260 – Spectacula quibus bonos mores periculum adesse potest, ab ecclesiastica auctoritate reprobantur). Pius XI w encyklice Divini illius Magistri (1929) potępił takie praktyki jako „zatruwające źródła życia moralnego”.
Masońskie korzenie „braterstwa”
Organizatorzy koncertu – Fundacja Fratelli Tutti i Stowarzyszenie Be Human – działają pod patronatem Dykasterii ds. Ewangelizacji. To instytucjonalne wsparcie dla wydarzenia odsłania głębokie infiltrację ideami masońskimi w posoborowiu. Jak zauważono w artykule:
In fact, „fraternity” has been celebrated as a core value of freemasonry… Fratelli Tutti’s publication was welcomed by the Masonic Lodge of Spain.
To potwierdza ostrzeżenia Leona XIII z encykliki Humanum genus (1884): „Cel masonerii – zniszczenie całkowite całego porządku religijnego i społecznego (…), zastąpienie go nowym, według własnych pojęć”. Deklaracja Braterstwa Ludzkiego z 2023 roku, podpisana przez kardynała Pietro Parolin, konsekwentnie pomija jakiekolwiek odniesienia do Chrystusa, Boga czy katolicyzmu, stawiając człowieka jako „zbawcę” człowieka:
„Our children, our future can only thrive in a world of peace, justice and equality… only fraternity can generate humanity.”
Ta humanocentryczna herezja stanowi zaprzeczenie słów św. Pawła: „Nie masz żadnego imienia pod niebem danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni” (Dz 4,12) oraz potępiona została przez Piusa IX w Syllabusie błędów (pkt 15).
Teologia światła i dronów: parodia sacrum
Opis koncertu jako „połączenia ikon i światła” z „pokazem dronów inspirowanych arcydziełami Kaplicy Sykstyńskiej” to klasyczny przykład profanacji sztuki sakralnej. Michał Anioł tworzył „Sąd Ostateczny” jako narzędzie ewangelizacji, mające przypominać o grozie Bożego sądu – nie zaś jako materiał do świeckich spektakli.
Św. Pius X w motu proprio Tra le sollecitudini (1903) podkreślał, że „muzyka kościelna musi mieć świętość jako główny cel, wykluczając wszelką świeckość”. Tymczasem planowane połączenie „gospelu” z reggaetonem i popem stanowi synkretyzm kulturowy, potępiony przez Piusa XI w Quas Primas jako „odrzucenie królewskiej władzy Chrystusa”.
Systemowa apostazja posoborowia
Fakt, że koncert odbywa się pod auspicjami Dykasterii ds. Ewangelizacji, pokazuje instytucjonalny charakter apostazji. To nie jednostkowy błąd, ale logiczna konsekwencja soborowej „hermeneutyki zerwania”. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis (1907):
Moderniści dążą do „odnowy” Kościoła poprzez dostosowanie go do świata, co w rzeczywistości oznacza jego destrukcję.
Udział takich postaci jak John Legend (wspierający aborcję) czy Pharrell Williams (promujący rozwiązłość) w wydarzeniu na Placu św. Piotra stanowi spełnienie proroctwa z Lamentabili sane exitu (1907), gdzie potępiono błąd mówiący, że „Kościół powinien pogodzić się z postępem”.
Niemoralność jako norma
Lista wykonawców to who is who światowej dekadencji:
– Teddy Swims (właśc. Jaten Dimsdale) – autor piosenek gloryfikujących rozwiązłość
– Jelly Roll (właśc. Jason DeFord) – były diler narkotyków, skazany za rozbój
– BamBam (Kunpimook Bhuwakul) – idol młodzieży promujący genderową rewolucję
Jak zauważył papież Pius XII w przemówieniu do katolickich artystów (1952): „Sztuka, która nie służy chwale Bożej, staje się narzędziem demoralizacji”.
Duchowa odpowiedzialność
Katolicy muszą rozpoznać w tym wydarzeniu jawną manifestację antykościoła. Św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice (1586) przestrzegał: „Gdy papież jawnie niszczy Kościół, należy mu się przeciwstawić”. W sytuacji gdy posoborowe struktury organizują bluźniercze spektakle, wierni mają moralny obowiązek non possumus (nie możemy milczeć).
Jak podkreślał Pius XI w Quas primas, pokój i prawdziwe braterstwo możliwe są tylko pod panowaniem Chrystusa Króla. Wszelkie próby budowania „braterstwa” bez Boga są – zgodnie z Syllabusem błędów (pkt 39) – formą absolutystycznej tyranii państwa przeciwnego królewskiej władzy Zbawiciela.
Za artykułem:
Hypersexual reggaeton singer Karol G to perform at Vatican concert (lifesitenews.com)
Data artykułu: 09.09.2025