Reverentny obraz katolickiego nauczyciela w tradycyjnym otoczeniu, podkreślający potrzebę moralnego prawa i chrześcijańskiego panowania w obliczu przemocy

Czy uzbrojenie nauczycieli w szkołach służy królestwu Chrystusa? Katolicka odpowiedź na debatę o przemocy

Podziel się tym:

Portal Catholic News Agency (10 września 2025) relacjonuje dyskusję o uzbrajaniu nauczycieli w odpowiedzi na strzelaninę w szkole przy kościele Zwiastowania w Minneapolis, gdzie zginęło dwoje dzieci. Artykuł powołuje się na wypowiedzi teologów moralnych Jacoba Kohlhaasa i Patricka Tonera, którzy w oparciu o Katechizm Kościoła Katolickiego rozważają dopuszczalność używania broni w samoobronie. Pominięto jednak fundamentalną katolicką doktrynę o sociali Regni Christi imperio (społecznym panowaniu Chrystusa Króla) jako jedynej skutecznej ochronie przed chaosem.


Fałszywa dychotomia: Broń czy rozbrojenie zamiast poddania narodów pod panowanie Chrystusa

Debata ograniczona do wyboru między uzbrojeniem nauczycieli a restrykcjami broni ignoruje rdzeń kryzysu: apostazję narodów od praw Boskich. Pius XI w encyklice Quas primas (1925) wykładał niezbicie: „nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Tymczasem cytowany Kohlhaas twierdzi, że „w funkcjonującej demokracji” zwiększanie dostępu do broni „sprzeciwia się dobru wspólnemu”, zaś Toner mówi o „zdeprawowanej kulturze” bez wskazania jej źródła – odrzucenia Chrystusa Króla.

„Wszyscy rozkazów Jego słuchać powinni i to pod groźbą zapowiedzianych kar, których uporni uniknąć nie mogą” – Pius XI, Quas primas

Zinstrumentalizowane cytaty z Katechizmu: Pominięcie obowiązku budowy katolickiego państwa

Artykuł wybiórczo przywołuje fragmenty Katechizmu (2264-2265) o prawie do samoobrony, lecz ignoruje ich kontekst w doktrynie o państwie katolickim. Św. Tomasz z Akwinu, cytowany w Katechizmie, w Summa Theologiae (II-II, q. 64, a. 2) podkreśla, że władza publiczna ma obowiązek nie tylko bronić jednostek, ale przede wszystkim wymierzać sprawiedliwość i eliminować przyczyny przemocy poprzez egzekwowanie prawa Bożego. Tymczasem współczesne „demokracje” legalizują aborcję (morderstwa na skalę Holokaustu), sodomię i bluźnierczą „wolność religijną”, co Pius IX w Syllabusie błędów (1864) potępił jako „błąd zeświecczenia państwa” (pkt 77-79).

„Papież” Leon XIV i heretyckie wezwanie do „zatrzymania pandemii broni”

Wspomniane w artykule słowa „papieża” Leona XIV o „pandemii broni” to czysty modernizm, sprzeczny z tradycją Kościoła. Św. Pius X w dekrecie Lamentabili (1907) potępił błąd mówiący, że „Kościół jest wrogiem postępu nauk” (pkt 57). Broń sama w sobie nie jest zła – to narzędzie, którego moralność zależy od celu. Jak nauczał Pius XI, gdy narody uznają władzę Chrystusa, „spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, jak porządek i uspokojenie, jak zgoda i pokój”.

Amerykańska konferencja „biskupów”: Zakłamany antyklerykalizm

Oświadczenie amerykańskiej konferencji „biskupów” z 2018 r., że „uzbrojenie nauczycieli budzi więcej obaw niż rozwiązań”, jest hipokryzją wobec ich trwającego sojuszu z siłami politycznymi niszczącymi fundamenty cywilizacji chrześcijańskiej. Gdyby ci sami „biskupi” domagali się wprowadzenia prawa Bożego do konstytucji, zakazu bluźnierstw w mediach i przywrócenia modlitwy w szkołach, problem masowych strzelanin nigdy nie osiągnąłby obecnej skali. Jak przypomina Pius XI: „Państwo, które nie uznaje w prawodawstwie swoim i w wymiarze sprawiedliwości przykazań Bożych, jest państwem bez fundamentu”.

Podsumowanie: Tylko Chrystus Król może ocalić dzieci – nie karabiny

Rozwiązaniem nie jest ani powszechne uzbrojenie, ani rozbrojenie, lecz publiczne uznanie Jezusa Chrystusa za Króla Polski, USA i wszystkich narodów. Dopóki państwa nie złożą hołdu Chrystusowi poprzez:

  • Uznanie katolicyzmu za jedyną religię państwową (zgodnie z Syllabusem błędów, pkt 77),
  • Zakaz publicznych bluźnierstw i herezji,
  • Przywótcenie kary śmierci dla morderców (w tym aborterów) zgodnie z Quas primas („władza sądownicza mieści w sobie prawo karania”),

każda „reforma” będzie li tylko gaszeniem pożaru benzyną. Jak ostrzegał Pius XI: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod władzą”. Strzelaniny w szkołach to tylko jeden z owoców tego apostazji.


Za artykułem:
Amid debate over arming teachers, what does the Catholic Church teach about self-defense?
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 10.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.