Portal karmelici.pl (10 września 2025) informuje o „przesłaniu” uzurpatora Jorge Bergoglio („Leona XIV”) do uczestników Kapituły Generalnej Zakonu Braci Najświętszej Marji Panny z Góry Karmel w Indonezji. Bergoglio życzy uczestnikom „duchowej odnowy”, zachęca do „rozeznawania posłannictwa” w kontekście „znaków czasu” i „perspektywy ubogich”, kończąc inwokacją do „Matki Bożej z Góry Karmel” jako źródła „ochrony i pokoju”.
Teologiczne bankructwo „duchowej odnowy”
Bergoglio operuje typowym dla modernistycznej sekty językiem pustych frazesów: „duchowa odnowa”, „rozeznawanie posłannictwa”, „znaki czasu”. W katolickim rozumieniu renovatio spiritualis zakłada powrót do reguł zakonnych, praktyk pokutnych i życia kontemplacyjnego opartego na unio mystica z Bogiem. Tymczasem dokument przemilcza:
„(…) brak jakiegokolwiek odniesienia do Najświętszej Ofiary, obowiązku nawracania dusz, walki z błędami współczesności czy praktyk ascetycznych zalecanych przez świętych Karmelu – Teresę z Avili, Jana od Krzyża czy Teresę od Dzieciątka Jezus”
Bergoglio cytuje wybiórczo Regułę Karmelitańską („ustawicznie wykonywać jakąś pracę”), by legitymizować działalność społeczną, gdy Regula Sancti Alberti jasno podporządkowuje pracę fizyczną vita contemplativa i oratio continua. Święty Pius X w Exhortatione ad clerum catholicum (1908) ostrzegał: „Zakony, które zamieniają klauzurę na agitację społeczną, stają się masońskimi przytułkami”.
Demontaż karmelitańskiego charyzmatu
Bergoglio wskazuje jako wzór „wspólnotę miłosierdzia”, która ma „dawać świadectwo darowi jedności” w społeczeństwach „podzielonych podziałami”. To jawne odstępstwo od nauki Piusa XI z encykliki Quas Primas (1925):
„Pokój Chrystusowy możliwy jest jedynie w Królestwie Chrystusowym. Ktokolwiek wyrzeka się obowiązku społecznego panowania Chrystusa, staje się sługą rewolucji”
Zamiast contemplatio Dei – fundamentu charyzmatu karmelitańskiego – lansuje się „pracę parafialną” i „edukację młodzieży”, co stanowi jawne naruszenie konstytucji zakonnych. Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 592) wyraźnie zabraniał zakonom kontemplacyjnym podejmowania działalności duszpasterskiej bez specjalnej dyspensy Stolicy Apostolskiej.
Ekumeniczna zdrada i kult człowieka
Wybór Indonezji – kraju z 87% populacji muzułmańskiej – na miejsce kapituły jest symbolicznym aktem kolaboracji z islamem. Pius XI w Mortalium animos (1928) potępił takie działania: „Katolicy nie mogą w żaden sposób aprobować tych wysiłków, które bezbożnie dążą do połączenia w jedną wspólnotę rozbieżnych wyznań chrześcijańskich, a tym bardziej z religiami niechrześcijańskimi”.
Bergoglio używa terminu „Matka Boża” (Theotokos), co stanowi kpinę z dogmatu ogłoszonego na Soborze Efeskim (431 r.), gdyż równocześnie:
- Promuje się kult „Matki Bożej z Góry Karmel” jako symbolu „pokoju”, a nie Orędowniczki grzeszników (Advocata Nostra)
- Współczesne „zakony karmelitańskie” tolerują praktyki synkretyczne – np. modlitwy z buddyzmem w indonezyjskich „klasztorach”
Statystyki upadku
Podana liczba „2054 karmelitów w 30 krajach” to drwina wobec danych historycznych: w 1950 r. sam Karmel Bosy liczył 4,2 tys. zakonników. Wymienione „klasztory” polskiej „prowincji” to w większości:
- Centra neomodernistycznej duchowości (np. „rekolekcje ignacjańskie” w Krakowie)
- Miejsca jawnie ekumenicznych spotkań (Gdańsk – dialog z protestantami)
- Ośrodki kolaborujące z okupantami (np. klasztor we Włodzimierzu Wołyńskim pod jurysdykcją schizmatyckiego „patriarchatu kijowskiego”)
Konsekwencje doktrynalne
„List” Bergoglia to:
- Herezja praktyczna – zastąpienie celu zakonu (zbawienie dusz) naturalistycznym aktywizmem
- Bluźnierstwo – zrównanie modlitwy kontemplacyjnej z pracą społeczną
- Apostazja – milczenie o konieczności nawracania niekatolików w kraju islamskim
Święty Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907) potępiło jako modernistyczną herezję twierdzenie, że „Kościół może pojednać się z postępem i współczesną cywilizacją” (propozycja 80). Bergoglio przekracza nawet tę granicę, wpisując karmelitów w projekt budowy „cywilizacji dialogu” – antytezy Królestwa Chrystusowego.
Prawdziwi synowie św. Eliasza powinni dziś:
- Odrzucić posoborową pseudoreformę zakonu
- Powrócić do reguły z 1584 r. zatwierdzonej przez Grzegorza XIII
- Odrzucić „braci” uczestniczących w antykapitułach organizowanych przez sektę watykańską
Jak pisał św. Jan od Krzyża w Nocy ciemnej: „Diabeł najskuteczniej kusi zakonników pod pozorem dobra wspólnego, byle tylko odciągnąć ich od modlitwy”. Kapituła w Malang to nie „odnowa”, lecz rytuał apostazji.
Za artykułem:
Leon XIV zachęca karmelitów do odnowy duchowej (ekai.pl)
Data artykułu: 10.09.2025