Tradycyjna katolicka msza za Wszystkich Świętych z wiernymi w modlitwie, podkreślająca heroiczny duch świętych i nadprzyrodzony wymiar wiary.

Abp Górzyński i KEP: Naturalistyczna Parodia Świętości w Posoborowym Wydaniu

Podziel się tym:

Portal Konferencji Episkopatu Polski (31 października 2025) publikuje słowo metropolity warmińskiego abp. Józefa Górzyńskiego na Uroczystość Wszystkich Świętych. W tekście pełnym teologicznych niejednoznaczności i modernistycznych redukcji hierarcha posoborowej struktury proponuje „refleksję nad wielkością i godnością ludzkiego życia”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar świętości i konieczność przynależności do Kościoła Katolickiego dla zbawienia.


Zdrada Doktrynalna w Rzymskiej Sukmanie

„Nikt tak jak święci nie jest przykładem trafnie pokładanej nadziei”

To zdanie demaskuje całkowite zerwanie z katolicką koncepcją świętości. Sancti sunt qui in terris vixerunt secundum voluntatem Dei (święci są tymi, którzy na ziemi żyli według woli Bożej) – podkreślał św. Alfons Liguori. Tymczasem abp Górzyński redukuje świętych do roli „przykładów nadziei”, pomijając ich heroiczną walkę z grzechem, wierność dogmatom i ofiarną miłość do Chrystusa Króla.

W tekście brak jakiegokolwiek odniesienia do konieczności łaski uświęcającej, praktyki sakramentów i wierności niezmiennemu Magisterium jako warunków świętości. To nie przypadek – posoborowa sekta od dziesięcioleci propaguje herezję „powszechnego powołania do świętości” rozumianej jako subiektywne dobre intencje, nie zaś jako stan łaski wymagający walki z duchem świata.

Herezja Anonimowego Zbawienia w Akcji

„myślimy o nich z nadzieją, że i oni mogą dostąpić radości nieba”

To jawna herezja potępiona przez Piusa IX w Syllabusie błędów (pkt 17): „Dobrą należy żywić nadzieję co do wiecznego zbawienia wszystkich tych, którzy wcale nie przebywają w prawdziwym Kościele Chrystusa”. Abp Górzyński nie wspomina ani słowem o konieczności chrztu, wiary katolickiej i posłuszeństwa Papieżowi jako warunkach zbawienia. Jego „nadzieja” to czysto naturalistyczne życzenie, nie mające nic wspólnego z extra Ecclesiam nulla salus – dogmatem ogłoszonym przez Sobór Florencki i potwierdzonym przez setki świętych.

Co więcej, stwierdzenie:

„Bóg o nich pamięta”

to niebezpieczne nawiązanie do protestanckiej teorii „śpiących dusz”, odrzucającej katolicką naukę o czyśćcu. Gdzie jest wezwanie do ofiarowania Mszy Świętych, odpustów i modlitw wynagradzających? Gdzie przypomnienie, że większość dusz potrzebuje oczyszczenia w ogniu czyśćcowym (1 Kor 3,15), a nie wstępuje od razu do nieba? To celowe przemilczenie demaskuje pogardę posoborowych hierarchów dla dogmatycznej precyzji.

Kult Człowieka Zamiast Kultu Boga

Najbardziej obrzydliwy fragment to naturalistyczna deklaracja:

„podejmujemy w istocie głęboką refleksję nad życiem. Nad jego sensem i celem, nad przemijalnością tego, co ma przeminąć i trwaniem tego, co jest wieczne”

Gdzie tu finis ultimus (cel ostateczny) człowieka, którym jest oddanie chwały Bogu przez wieczne kontemplowanie Jego istoty? Gdzie ostrzeżenie przed piekłem dla tych, którzy umierają w grzechu ciężkim? Tekst abp. Górzyńskiego mógłby równie dobrze paść z ust buddyjskiego mnicha czy agnostycznego humanisty.

To klasyczny przykład posoborowego przesunięcia akcentu z Boga na człowieka. Pius XI w Quas primas stanowczo nauczał: „Pokój Chrystusa w królestwie Chrystusowym – oto jedyna droga do zbawienia. Poza tym nie ma nadziei, bo nie ma pod innym imieniem danego ludziom, w którem byśmy zbawieni byli”. Tymczasem w całym przemówieniu brak choćby jednego wezwania do uznania królewskiej władzy Chrystusa nad jednostkami i społeczeństwami.

Jubileuszowy Modernizm w Służbie Rewolucji

Nieprzypadkowe jest nawiązanie do „Roku Jubileuszowego” ogłoszonego przez „papieża” Franciszka. Jak trafnie zauważył św. Pius X w encyklice Pascendi, moderniści stosują zabieg „przemycania herezji pod pozorem odnowy”. Hasło „Pielgrzymi nadziei” to czysto naturalistyczna konstrukcja, mająca zastąpić katolicką koncepcję pielgrzymowania do wiecznej ojczyzny przez wierne trwanie w łasce uświęcającej.

W tekście brak jakiejkolwiek wzmianki o:

  1. Konieczności stanu łaski dla zbawienia
  2. Obiektywnej konieczności przynależności do Kościoła Katolickiego
  3. Grzeszności praktyk ekumenicznych
  4. Ofierze Mszy Świętej jako najskuteczniejszym środku pomocy duszom czyśćcowym

To nie przeoczenie – to systemowa apostazja posoborowej sekty. Jak trafnie diagnozował Pius IX w Syllabusie błędów (pkt 17): „Wierzyć można, że są zbawieni ci, którzy nie żyją w prawdziwym Kościele Jezusa Chrystusa” – co zostało potępione jako herezja.

Duch Antychrysta w Pastoralnym Przebraniu

Najbardziej szokujące jest wykorzystanie cytatu z ks. Pawła Heintza:

„I nie dozwól Panie, abym zapomniał, że kiedyś mnie nie było”

To jawna kryptoreinkarnacja! Katolicka teologia zawsze nauczała, że dusza ludzka jest stwarzana bezpośrednio przez Boga w momencie poczęcia (Kanony Soboru Laterańskiego V). Sugerowanie, że „kiedyś mnie nie było” otwiera furtkę dla heretyckich teorii preegzystencji dusz.

Całość przemówienia to perfidna mieszanka:

  • Protestanckiego „osobistego zbawienia” bez Kościoła
  • Modernistycznej redukcji wiary do subiektywnego doświadczenia
  • Naturalistycznego kultu człowieka jako „centrum refleksji”

Jak ostrzegało Święte Oficjum w dekrecie Lamentabili (pkt 22): „Dogmaty, które Kościół podaje jako objawione, nie są prawdami pochodzenia Bożego, ale pewną interpretacją faktów religijnych” – co zostało potępione jako herezja modernizmu.

Jedyna Odpowiedź: Powrót do Niezmiennej Wiary

W obliczu tak jawnej zdrady doktrynalnej, jedyną odpowiedzią wiernych katolików musi być:

  1. Całkowite odrzucenie nauczania posoborowych uzurpatorów
  2. Wierność Mszy Świętej Wszechczasów i niezmiennemu Magisterium
  3. Modlitwa o nawrócenie tych, którzy dali się uwieść modernistycznej herezji

Jak przypomina Pius XI w Quas primas: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi. (…) Dlatego porzuciwszy niewdzięczność i obojętność, uznajmy panowanie Chrystusa i oddajmy Mu posłuszeństwo Jego przykazań”. Tego głosu zabrakło w przemówieniu abp. Górzyńskiego – i to jest jego najcięższe duchowe zaniedbanie.


Za artykułem:
Abp Górzyński na Wszystkich Świętych: Przeżyjmy te dni w refleksji nad wielkością i godnością ludzkiego życia
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.