Portal Vatican News PL relacjonuje wypowiedź rektora Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, ks. prof. Ryszarda Czekalskiego, który podczas Jubileuszu Świata Wychowania w Rzymie entuzjazmował się przemówieniem antypapieża Leona XIV (Bergoglio). Artykuł przedstawia modernistyczną reinterpretację wychowania, gdzie naturalistyczne hasła zastępują katolicką doktrynę łaski i zbawienia.
Redukcja wychowania do terapii emocjonalnej
„Ojciec Święty dzisiaj nam mówił jak ważny jest uśmiech, abyśmy patrzyli na siebie z radością”
Wypowiedź rektora odsłania rdzeń posoborowej pedagogiki: zerwanie z nadprzyrodzonym celem człowieka. Gdy Pius XI w Divini Illius Magistri (1929) nauczał, że „głównym celem wychowania jest doprowadzenie dusz do Chrystusa”, neo-kościół proponuje kult emocjonalnego samozadowolenia. Brak jakiejkolwiek wzmianki o grzechu pierworodnym, konieczności łaski czy obowiązku kształtowania cnót teologalnych dowodzi, że mamy do czynienia z czysto naturalistycznym projektem inspirowanym masonerią.
Fałszywa eklezjologia w służbie globalizmu
Ks. Czekalski zachwyca się „młodym, radosnym obliczem” Kościoła i jego „powszechnością”, co w języku posoborowców zawsze oznacza relatywizację jedynej prawdziwej religii. Sobór Watykański II w Lumen Gentium potępił taką wizję, gdyż prawdziwa powszechność (katolickość) polega na wierności depozytowi wiary, a nie na multikulturowym entuzjazmie. Jak ostrzegał św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści mieszają wszystko w chaosie: Kościół i świat, wiernych i niewiernych”.
Kult „św.” Newmana jako narzędzie rewolucji
„Ojciec Święty, powołując się na św. Augustyna, św. Johna Henry’ego Newmana dotknął pewnego celu wychowawczego”
Włączenie Newmana w poczet „świętych” to jawny akt agresji przeciw dogmatowi o niezmienności wiary. Ten anglikański konwertyta głosił ewolucję doktryny, co Pius IX w Syllabus Errorum (1864) potępił jako „herezję modernizmu” (punkty 21-23). Tymczasem antypapież Leon XIV czyni z niego wzór wychowawczy, co doskonale wpisuje się w strategię „inkulturacji błędów” opisanej przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili (1907).
Milczenie o królewskiej władzy Chrystusa
Najcięższą zbrodnią artykułu jest całkowite pominięcie społecznego panowania Naszego Pana Jezusa Chrystusa. Gdy Pius XI w Quas Primas (1925) uroczyście ogłosił: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi… jednostki, rodziny, państwa”, sekta posoborowa redukuje misję Kościoła do terapeutycznego wsparcia w „zagubieniu wirtualnej przestrzeni”. To jawne odrzucenie Regnum Christi na rzecz antropocentrycznej utopii.
Pseudoteologia nadziei jako substytut łaski
„nadzieja tkwi w całym procesie wychowania… potrzeba pracę wychowawców oprzeć na trwałych wartościach”
Termin „trwałe wartości” to klasyczny chwyt retoryczny neo-modernistów, mający zastąpić konkretne prawdy wiary mglistym „duchem soboru”. Wykreślenie z dyskursu takich pojęć jak: stan łaski, życie wieczne, obowiązek wyznawania wiary, potwierdza diagnozę św. Piusa X: „Religia modernistów to uczuciowy związek człowieka z nieokreślonym «Bóstwem»” (Pascendi, 1907).
W świetle nieomylnego Magisterium Kościoła, przemówienie antypapieża i jego entuzjastów z UKSW stanowi dalszy etap apostazji zapoczątkowanej Vaticanum II. Jak ostrzegał św. Paweł: „Jeśli nawet my lub anioł z nieba głosiłby wam ewangelię różną od tej, którą przyjęliście – niech będzie przeklęty!” (Ga 1,8).
Za artykułem:
31 października 2025 | 20:23Rektor UKSW: Papież dał nam nieprawdopodobny drogowskaz (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025








