Elbląska gala apostazji: „Nagroda Tuus” jako narzędzie relatywizacji wiary

Podziel się tym:

Portal eKAI (31 października 2025) relacjonuje uroczystość wręczenia nagrody „Tuus” przez „biskupa” elbląskiego Wojciecha Skibickiego kardiolog Danucie Podjackiej. Wydarzenie połączone z koncertem Moniki Kuszyńskiej zgromadziło 1,5 tys. osób w hali sportowej, rzekomo w ramach obchodów Dni Papieskich. Ta farsa liturgiczno-kulturalna demaskuje całkowite zerwanie z katolicką koncepcją cultus publicus (publicznego kultu) na rzecz synkretycznego spektaklu.


Profanacja pamięci papieża czy gloryfikacja apostaty?

„Jan Paweł II. Prorok nadziei” – hasło tegorocznego Dnia Papieskiego

Już sam tytuł „proroka” nadany człowiekowi, który w encyklice Ut unum sint (1995) ogłosił, że „Kościół Chrystusowy trwa w Kościele katolickim”, stanowi jawne zaprzeczenie dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia). Przypomnijmy słowa Piusa IX: „Najbardziej zgubny i najbardziej ze wszystkich przeciwko katolickiej prawdzie błąd” (Syllabus błędów, pkt 17). „Papież” Jan Paweł II, heretyk i apostata, nie może być przedmiotem katolickiego kultu – jego pomniki to nie „miejsca nadziei”, lecz materialne świadectwo zdrady.

Medycyna jako substytut misji Kościoła

Chwaląc „laureatkę” za „przywracanie nadziei osobom chorym”, „bp” Skibicki dokonuje klasycznej modernistycznej redukcji:

„Znakiem nadziei są także coroczni laureaci nagrody Tuus. Oni również, podobnie jak Jan Paweł II, przywracają i odbudowują nadzieję w sercach ludzi”

To jawna negacja nadprzyrodzonego charakteru Kościoła! Gdzie wspomnienie o jedynej nadziei – łasce uświęcającej płynącej z Najświętszej Ofiary? Św. Pius X w Lamentabili potępia taką postawę: „Dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujące w działaniu, nie zaś jako zasady wierzenia” (pkt 26).

Hala widowiskowa jako „świątynia” nowej religii

Wybór świeckiego obiektu sportowego na „galę papieską” nie jest przypadkiem. To materialny przejaw kenosis – dobrowolnego ogołocenia sakralności, zgodnie z duchem posoborowego „aggiornamento”. Porównajmy z nauczaniem Piusa XI:

„Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym (…) nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego” (Quas Primas).

Tymczasem koncert Kuszyńskiej – osoby głoszącej New Age’owe inspiracje – i końcowe odśpiewanie „Barki” stanowią bluźnierczą parodię kultu. W tradycyjnej teologii takie mieszanie sacrum i profanum nosi nazwę communicatio in sacris (współudział w świętych obrzędach) i podlega ekskomunice (kanon 1258 KPK 1917).

Synod i rada duszpasterska: mechanizmy destrukcji

Wzmianka o udziale Podjackiej w „pracach synodu diecezji elbląskiej” oraz „diecezjalnej radzie duszpasterskiej” odsłania prawdziwy cel nagrody:

„Danuta Podjacka (…) w latach 2016-2020 uczestniczyła w pracach pierwszego synodu diecezji elbląskiej”

To klasyczna technika modernizmu – wciąganie świeckich do władzy kościelnej, co Pius X w Pascendi nazwał „demokratyzacją Kościoła”. Prawowita władza biskupia pochodzi wyłącznie z sukcesji apostolskiej, nie zaś z „synodalnych konsultacji”.

Epilog: Quo vadis, Elbląg?

„Szpital Miejski imienia Jana Pawła II”, „Trzecie Liceum Ogólnokształcące” z jego patronatem – to nie „miejsca nadziei”, lecz pomniki apostazji. Katolik nie może uczestniczyć w tego typu pseudo-kulturowych spektaklach, które Pius XI potępił jako:

„Zeświecczenie czasów obecnych, tzw. laicyzm, jego błędy i niecne usiłowania” (Quas Primas).

Jedyną odpowiedzią na tę groteskę pozostaje wierność Tradycji i modlitwa o nawrócenie tych, którzy „wzgardziwszy panowaniem Odkupiciela, stali się wygnańcami z Jego Królestwa” (tamże).


Za artykułem:
31 października 2025 | 15:01Kardiolog Danuta Podjacka laureatką nagrody Biskupa Elbląskiego „Tuus”
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.