Portret tradycyjnego księdza katolickiego patrolującego tradycyjne katolickie wierzenia przeciw modernistycznej herezji

Kardynał Ryś propaguje ekumeniczny modernizm sprzeczny z niezmienną doktryną Kościoła

Podziel się tym:

Ekumeniczna herezja „kardynała” Rysia jako wyraz apostazji posoborowia


Portal eKAI (18 października 2025) relacjonuje wykład „kardynała” Grzegorza Rysia dla uczestników Kursu Proboszczowskiego Archidiecezji Łódzkiej, w którym hierarcha struktury posoborowej gloryfikuje modernistyczny ekumenizm jako „dzieło Ducha Świętego”. Cytując współczesne dokumenty i postać pierwszego biskupa łódzkiego Wincentego Tymienieckiego, „kardynał” Ryś przedstawia wizję jedności chrześcijan opartą na relatywizmie doktrynalnym i negacji katolickiego extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia). Wykład stanowi modelowy przykład teologicznego bankructwa posoborowego antykościoła.

Fałszywa genealogia „ekumenizmu” jako narzędzie rewolucji

„Kardynał” Ryś otwarcie głosi herezję, przypisując ruchowi ekumenicznemu boskie pochodzenie:

„Rozeznanie w Kościele jest takie, że ruch ekumeniczny jest dziełem Ducha Świętego i wszystko co się stało w tym Ruchu jest dziełem Ducha Świętego”

. Twierdzenie to stanowi jawne pogwałcenie nauczania papieża Piusa XI, który w encyklice Mortalium animos (1928) stanowczo potępił ekumenizm jako „niebezpieczny błąd prowadzący do indyferentyzmu religijnego”: „Nie wolno brać udziału w zgromadzeniach niekatolickich, gdzie katolicka wiara narażona jest na niebezpieczeństwo pomieszania z fałszywymi doktrynami” (AAS 20, 1928, s. 13).

Próba przedstawienia Jana XXIII jako prekursora „ekumenizmu” poprzez powołanie Sekretariatu ds. Promocji Jedności Chrześcijan w 1960 r. to manipulacja pomijająca fakt, iż sam „papież” Roncalli działał jako agent modernizmu, przygotowujący grunt pod sobór rewolucyjny. Jak trafnie zauważył św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści usiłują wprowadzić do Kościoła rewolucję pod pozorem ewolucji doktryny” (AAS 40, 1907, s. 614).

Biskup Tymieniecki jako prekursor apostazji?

Wykorzystanie postaci bp. Wincentego Tymienieckiego do legitymizacji dialogu z heretykami i żydami stanowi szczególną perfidię. Relacjonując rzekome uczestnictwo protestantów i żydów w jego jubileuszu kapłańskim, „kardynał” Ryś przemilcza katolicką zasadę communicatio in sacris (zakaz wspólnych praktyk religijnych z niekatolikami), potwierdzoną przez Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 1258). Jak nauczał papież Benedykt XIV w Ex quo primum: „Katolikom nie wolno uczestniczyć w nabożeństwach heretyckich, gdyż stanowi to współudział w ich błędach” (AAS 1, 1742, s. 1).

Światowa Rada Kościołów – masońska hybryda

Chwalenie przez „kardynała” Rysia Światowej Rady Kościołów (ŚRK) jako owocu „ducha ekumenizmu” odsłania prawdziwe oblicze posoborowej apostazji. Organizacja ta, założona w Amsterdamie w 1948 r., od początku propagowała:

  • Relatywizm dogmatyczny („wszystkie religie prowadzą do Boga”)
  • Naturalizm społeczny (redukcja chrześcijaństwa do „sprawiedliwości społecznej”)
  • Synkretyzm religijny (m.in. poprzez tzw. „modlitwy międzyreligijne” w Asyżu)

Jak wykazał ks. Michał Poradowski w Nowej herezji, ŚRK jest narzędziem masońskiej strategii budowania „religii uniwersalnej” antykościoła. Pius XI w Mortalium animos ostrzegał: „Jedność może zaistnieć jedynie przez powrót odszczepieńców do jedynego prawdziwego Kościoła Chrystusowego”.

Sobór Watykański II jako ideologiczna katastrofa

Twierdzenie Rysia, jakoby Sobór Watykański II miał dwa cele: „reformę Kościoła i proces jedności chrześcijan”, stanowi klasyczny przykład modernistycznej hermeneutyki zerwania. W rzeczywistości sobór ten:

  • Zanegował dogmat o Unam Sanctam (Bonifacy VIII, 1302)
  • Wprowadzil herezję wolności religijnej (Dignitatis humanae)
  • Zdradzil misję ewangelizacyjną na rzecz dialogu (Nostra aetate)

Papież Grzegorz XVI w Mirari vos (1832) potępił wolność sumienia jako „szaleństwo” i „zatrutą źródło indyferentyzmu”. Tymczasem „kardynał” Ryś nawołuje:

„katolicy muszą sprawdzać, na ile to jak żyją, postępują, myślą, mówią przystaje do Jezusa Chrystusa”

, co w praktyce oznacza poddanie Objawienia pod osąd „ducha czasu”.

„Ekumenizm” jako narzędzie dechrystianizacji

Wykład łódzkiego „hierarchy” doskonale ilustruje, jak posoborowa sekta wykorzystuje retorykę „jedności” do:

  1. Demontarzu katolickiej tożsamości (przez relatywizację dogmatów)
  2. Promocji synkretyzmu religijnego (równanie wszystkich wyznań)
  3. Budowy religii światowej (w duchu masońskiego projektu „Novus Ordo Seclorum”)

Jak trafnie zauważył abp Marcel Lefebvre w 1976 r.: „Ruch ekumeniczny prowadzi do apostazji poprzez stopniowe porzucanie prawd wiary”. W świetle kanonu 1325 §2 Kodeksu z 1917 r., który nakazuje katolikom „unikania dysput religijnych z heretykami bez specjalnego zezwolenia Stolicy Apostolskiej”, działalność „kardynała” Rysia stanowi jawne wykroczenie przeciwko wierze.

Podsumowując, ekumeniczna gorliwość „kardynała” Rysia jest nie tylko błędem teologicznym, ale aktem zdrady Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Pokój Chrystusa może zapanować tylko w królestwie Chrystusa”, nie zaś w synkretycznej hybrydzie religijnej budowanej przez posoborowych rewolucjonistów. Wierni obowiązani są odrzucić tę herezję, trwając przy niezmiennym Magisterium Kościoła katolickiego.


Za artykułem:
18 października 2025 | 15:48Kard. Ryś o ekumenizmie do uczestników Kursu Proboszczowskiego Archidiecezji ŁódzkiejO tym, czym jest ekumenizm i dlaczego jest tak ważny w Kościele i posłudze parafialnej …
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.