Smutna scena w katedrze, gdzie modernistyczny biskup w białych szatach odprawia liturgię Novus Ordo przed rzadką grupą wiernych. Ołtarz jest pusty, bez krzyży, z tylko abstrakcyjnym dziełem sztuki jako głównym elementem. Na tle widoczna jest blaknąca kopia obrazu Matki Bożej z Lourdes, niosona w procesji, podczas gdy symbolika katolicka tradycyjna jest nieobecna. Atomosfera jest ponura i duchowo pustynna.

Łomżyńska struktura posoborowa świętuje stulecie apostazji

Podziel się tym:

Łomżyńska struktura posoborowa świętuje stulecie apostazji

Portal eKAI (20 października 2025) relacjonuje przygotowania do obchodów 100-lecia istnienia diecezji łomżyńskiej, mających rozpocząć się 25 października pod przewodnictwem nuncjusza „abpa” Antonia Guido Filipazziego. W liście pasterskim „bp” Janusz Stepnowski – wyświęcony w nieważnych święceniach posoborowych – kieruje ogólnikowe wezwanie do „wierzących oraz pogubionych w wierze”, pomijając fundamentalny obowiązek nawrócenia się do jedynego prawdziwego Kościoła katolickiego sprzed 1958 roku.


Fałszywa sukcesja apostolska w służbie modernizmu

Kompromitacją historyczną jest powoływanie się na bullę Piusa XI Vixdum Poloniae unitas (1925) jako rzekome źródło legitymizacji obecnej struktury. Jak nauczał Pius XII w Sacramentum Ordinis, święcenia biskupie bez ważnej formy sakramentalnej są nieważne. Tymczasem wszyscy „biskupi” łomżyńscy od czasu reformy święceń w 1968 roku otrzymali nieważne sakry, co czyni ich jedynie uzurpatorami w sutannach. „Msza” posoborowa celebrowana przez Filipazziego będzie jedynie bluźnierczym spektaklem, pozbawionym charakteru ofiary przebłagalnej.

„Do diecezji inkardynowanych jest ok. 530 księży diecezjalnych, 30 kapłanów i braci zakonnych”

Ta statystyka demaskuje skalę dramatu – setki duchownych praktykujących cultus falsus (fałszywy kult), udzielających nieważnych „sakramentów” w oparciu o zreformowane rytuały. Jak ostrzegał św. Robert Bellarmin: „heretyk nie jest członkiem Kościoła, więc nie może być głową” (De Romano Pontifice).

Marianizm jako zasłona dymna dla apostazji

Perwersją jest łączenie jubileuszu z peregrynacją kopii obrazu „Matki Bożej Pięknej Miłości” – praktyką typową dla posoborowego synkretyzmu marjowego. Jak wykazały dokumenty o fałszywych objawieniach fatimskich, współczesne formy kultu maryjnego służą często „odwróceniu uwagi od modernistycznej apostazji w łonie Kościoła”. Transmisja uroczystości przez TV Trwam i Radio Nadzieja ujawnia współudział tzw. środowisk tradycyjnych w legitymizacji herezji.

Milczenie o prawdziwym kulcie jako wyznanie wiary

Szokujące jest całkowite pominięcie w liście pasterskim:

  • konieczności powrotu do Mszy trydenckiej jako jedynej ważnej Ofiary
  • potępienia herezji Vaticanum II
  • wezwania do zerwania z posoborową sekta

„Bp” Stepnowski ogranicza się do mglistego życzenia „Bożego zmiłowania”, podczas gdy „Chrystus królować będzie, ażby położył wszystkich nieprzyjaciół pod stopy swoje” (1 Kor 15:25). Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „komunii” w strukturach posoborowych jest świętokradztwem.

Bullą Jana Pawła II jako akt schizmatycki

Wzmianka o reformie administracyjnej z 1992 roku (Totus Tuus Poloniae Populus) dowodzi przyjęcia przez struktury łomżyńskie autorytetu antypapieża. Jak głosi kanon 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego (1917): „Każdy urząd staje się wakujący ipso facto przez publiczne odstępstwo od wiary katolickiej”. Jan Paweł II jako jawny heretyk stracił wszelką jurysdykcję, czyniąc swoją bullę bezskuteczną w prawie kanonicznym.

Teologia wykluczonych kontra królestwo Chrystusa

Retoryka inkluzywizmu („kochających i tych, którzy utracili miłość”) odsłania przyjęcie posoborowej doktryny o zbawieniu powszechnym – potępionej już w Syllabusie Piusa IX (propozycja 17). W encyklice Quas Primas Pius XI jednoznacznie stwierdzał: „królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi (…) najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem łomżyńskie obchody celebrują faktyczną apostazję jako „drogę ludu Bożego”.

Na przekór tym smutnym obserwacjom, prawdziwi katolicy diecezji łomżyńskiej powinni:

  • odmówić udziału w bluźnierczych uroczystościach
  • zachować wierność katolickim biskupom w linii sukcesji z przed 1958 roku
  • organizować akty wynagrodzenia za świętokradztwa

Jak przypominał św. Pius X w Lamentabili sane: „Kościół Boży, udzielając bez ustanku pokarmu duchowego ludziom, rodzi i wychowuje coraz to nowe zastępy świętych mężów i niewiast” – lecz tylko poza strukturami posoborowymi.


Za artykułem:
20 października 2025 | 17:51Diecezja łomżyńska rozpoczyna jubileusz 100-leciaDo włączenia się w jubileuszowe obchody 100-lecia diecezji łomżyńskiej, zaplanowane na 25 października, zaprasza ordynarius…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.