Procesja w sanktuarium bł. Honoraty, z kapłanami w ornatach i wiernymi na kolanach w modlitwie

Łowickie struktury posoborowe pielgrzymują do bł. Honorata: apostazja w jarmarcznym rytuale

Podziel się tym:

Portal eKAI (14 października 2025) relacjonuje jubileuszowe obchody duchownych diecezji łowickiej w sanktuarium bł. Honorata. Pod przewodnictwem „biskupa” Wojciecha Osiala kapłani mieli dziękować za „dar kapłaństwa” i prosić o „umocnienie w posłudze”, przechodząc przez „Drzwi Święte” w rzekomej „jedności i odnowie”. Całość to groteskowy spektakl, w którym naturalizm, ekumeniczne sentymentalizmy i kult człowieka zastąpiły katolicki kult Boga w Trójcy Jedynego.


Zatruta źródła: błędna beatyfikacja i fałszywy kult

Już sam wybór „bł. Honorata Koźmińskiego” jako patrona demaskuje antykatolicką naturę całego przedsięwzięcia. Kapucyn beatyfikowany przez antypapieża Jana Pawła II w 1988 roku to postać wysoce problematyczna. Jak przypomina Lamentabili sane exitu Piusa X:

„Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (propozycja 54 potępiona).

„Błogosławiony” głosił koncepcję „ukrytych zgromadzeń”, zrywając z zasadą Ecclesia semper visibilis (Kościół zawsze widzialny). Jego duchowość nosi znamienia kwietystycznej pasywności, co Pius XI w Quas primas jednoznacznie potępił:

„Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”.

Kult takiej postaci to nie „odnowa”, lecz zatruwanie duchowieństwa modernistyczną trucizną.

Naturalistyczna parodia kapłaństwa

„Biskup” Osial w homilii głosi heretycką wizję kapłaństwa:

„Jezus walczy o wolność człowieka – nie przez przymus, lecz przez miłość”.

To jawny sprzeciw wobec dogmatu o Extra Ecclesiam nulla salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia) i nauczania Piusa IX z Quanta cura:

„[…] wolność sumienia i kultów jest prawem właściwym każdemu człowiekowi, które powinno być ogłoszone i zabezpieczone w każdej poprawnie zorganizowanej społeczności” (propozycja 77 potępiona w Syllabusie błędów).

Opisywanie kapłaństwa jako „rozdarcia między miłością a zdradą” to czysty psychologizm, redukujący sakrament święceń do emocjonalnego performansu. Prawdziwy kapłan to alter Christus (drugi Chrystus), ofiarnik bezkrwawej Ofiary – nie terapeuta prowadzący dialog z własnymi słabościami.

Procesja z figurą: marjowa pobożność bez doktryny

Przeniesienie figury „Matki Bożej Bolesnej” w procesji stanowi klasyczny przykład sentymentalnej dewocji oderwanej od teologii:

  • Brak nawiązania do dogmatu o Współodkupicielstwie Marji, zastąpiony ogólnikowym „patronatem”
  • Milczenie o konieczności wynagradzającej pokuty za znieważanie Niepokalanego Serca Marji
  • Pomieszanie porządków przez łączenie kultu Marji z podejrzanym „błogosławionym”

Jak przypomina Pius XI w Quas primas:

„Doroczne obchody tej uroczystości napomnią także i państwa, że nie tylko osoby prywatne, ale i władcy i rządy mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”.

Tymczasem cała uroczystość skupiona na ludzkich „doświadczeniach” – nie na oddaniu hołdu Chrystusowi Królowi.

„Drzwi Święte” i inne posoborowe aberracje

Przechodzenie przez tzw. Drzwi Święte to jawny przejaw neopogańskich rytuałów, gdzie:

  • Zastąpiono łaskę sakramentalną magicznym rytuałem przejścia
  • Zredukowano rok jubileuszowy do okazji do autopromocji kleru
  • Wprowadzono protestancką koncepcję „odnowy” bez konieczności nawrócenia i zadośćuczynienia

Pius VI w konstytucji Auctorem fidei potępił podobne praktyki:

„Błądzą ci, którzy przypisują skuteczność sakramentom ex opere operantis (z działania wykonującego), a nie ex opere operato (z samego czynu dokonanego)”.

Konferencja o „sakramencie pokuty”: relatywizacja grzechu

Wykład o. Jana Fibka OFMCap o pokucie to zapowiedź dalszej destrukcji:

  • Zakon kapucynów od 1965 roku praktykuje nieważne śluby (zniesienie klauzuli „na zawsze”)
  • Nowa teologia pokuty głosi „dialog” zamiast obiektywnego uznania grzechu ciężkiego
  • Brak wzmianki o konieczności żalu doskonałego, zadośćuczynienia i obowiązku denuncjacji heretyków

Kanon 6 Soboru Trydenckiego przypomina:

„Jeśli ktoś zaprzecza, że do ważności sakramentu pokuty konieczna jest skrucha […], niech będzie wyklęty”.

Symptom głębszej choroby: apostazja w akcie

Całe wydarzenie stanowi mikroskopijny obraz agonii neo-kościoła:

Element struktury posoborowej Katolicka odpowiedź
„Biskup” Osial Brak ważnej sukcesji apostolskiej (święcenia po 1968)
„Eucharystia” Nowa msza jako sacrum protestanticum (ofiara protestancka)
„Kapłani diecezji” Funkcjonariusze antykościoła bez ważnych święceń
„Rok Jubileuszowy” Parodia świętości dla legitymizacji apostazji

Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi dominici gregis:

„Moderniści usiłują zniszczyć wszelkie dyscyplinarne więzy łączące wiernych z władzą kościelną”.

Jedyna droga naprawy: powrót do jedynego Kościoła

Zamiast „pielgrzymek” do wątpliwych sanktuariów, duchowieństwo winno:

  1. Publicznie abjurować błędy Vaticanum II i posoborowych antypapieży
  2. Szukać ważnych święceń u kapłanów przedsoborowych
  3. Przywrócić kult Boga w Trójcy Jedynego przez niezmienną Mszę Wszechczasów

Jak nauczał Pius XI w Quas primas:

„Państwa winny szukać w Kościele wzoru i nauczyciela, skoro w nim spoczywa pełnia prawdy i wszelka łaska”.

Każda inna droda to zgoda na dalszą destrukcję i zdradę Chrystusa Króla.


Za artykułem:
14 października 2025 | 15:41Łowicz – jubileusz kapłanów diecezji w sanktuarium bł. HonorataW Roku Jubileuszowym duchowni diecezji łowickiej odbyli pielgrzymkę do sanktuarium bł. Honorata, patrona mias…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.