Portal eKAI (14 października 2025) relacjonuje jubileuszowe obchody duchownych diecezji łowickiej w sanktuarium bł. Honorata. Pod przewodnictwem „biskupa” Wojciecha Osiala kapłani mieli dziękować za „dar kapłaństwa” i prosić o „umocnienie w posłudze”, przechodząc przez „Drzwi Święte” w rzekomej „jedności i odnowie”. Całość to groteskowy spektakl, w którym naturalizm, ekumeniczne sentymentalizmy i kult człowieka zastąpiły katolicki kult Boga w Trójcy Jedynego.
Zatruta źródła: błędna beatyfikacja i fałszywy kult
Już sam wybór „bł. Honorata Koźmińskiego” jako patrona demaskuje antykatolicką naturę całego przedsięwzięcia. Kapucyn beatyfikowany przez antypapieża Jana Pawła II w 1988 roku to postać wysoce problematyczna. Jak przypomina Lamentabili sane exitu Piusa X:
„Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (propozycja 54 potępiona).
„Błogosławiony” głosił koncepcję „ukrytych zgromadzeń”, zrywając z zasadą Ecclesia semper visibilis (Kościół zawsze widzialny). Jego duchowość nosi znamienia kwietystycznej pasywności, co Pius XI w Quas primas jednoznacznie potępił:
„Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”.
Kult takiej postaci to nie „odnowa”, lecz zatruwanie duchowieństwa modernistyczną trucizną.
Naturalistyczna parodia kapłaństwa
„Biskup” Osial w homilii głosi heretycką wizję kapłaństwa:
„Jezus walczy o wolność człowieka – nie przez przymus, lecz przez miłość”.
To jawny sprzeciw wobec dogmatu o Extra Ecclesiam nulla salus (Poza Kościołem nie ma zbawienia) i nauczania Piusa IX z Quanta cura:
„[…] wolność sumienia i kultów jest prawem właściwym każdemu człowiekowi, które powinno być ogłoszone i zabezpieczone w każdej poprawnie zorganizowanej społeczności” (propozycja 77 potępiona w Syllabusie błędów).
Opisywanie kapłaństwa jako „rozdarcia między miłością a zdradą” to czysty psychologizm, redukujący sakrament święceń do emocjonalnego performansu. Prawdziwy kapłan to alter Christus (drugi Chrystus), ofiarnik bezkrwawej Ofiary – nie terapeuta prowadzący dialog z własnymi słabościami.
Procesja z figurą: marjowa pobożność bez doktryny
Przeniesienie figury „Matki Bożej Bolesnej” w procesji stanowi klasyczny przykład sentymentalnej dewocji oderwanej od teologii:
- Brak nawiązania do dogmatu o Współodkupicielstwie Marji, zastąpiony ogólnikowym „patronatem”
- Milczenie o konieczności wynagradzającej pokuty za znieważanie Niepokalanego Serca Marji
- Pomieszanie porządków przez łączenie kultu Marji z podejrzanym „błogosławionym”
Jak przypomina Pius XI w Quas primas:
„Doroczne obchody tej uroczystości napomnią także i państwa, że nie tylko osoby prywatne, ale i władcy i rządy mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”.
Tymczasem cała uroczystość skupiona na ludzkich „doświadczeniach” – nie na oddaniu hołdu Chrystusowi Królowi.
„Drzwi Święte” i inne posoborowe aberracje
Przechodzenie przez tzw. Drzwi Święte to jawny przejaw neopogańskich rytuałów, gdzie:
- Zastąpiono łaskę sakramentalną magicznym rytuałem przejścia
- Zredukowano rok jubileuszowy do okazji do autopromocji kleru
- Wprowadzono protestancką koncepcję „odnowy” bez konieczności nawrócenia i zadośćuczynienia
Pius VI w konstytucji Auctorem fidei potępił podobne praktyki:
„Błądzą ci, którzy przypisują skuteczność sakramentom ex opere operantis (z działania wykonującego), a nie ex opere operato (z samego czynu dokonanego)”.
Konferencja o „sakramencie pokuty”: relatywizacja grzechu
Wykład o. Jana Fibka OFMCap o pokucie to zapowiedź dalszej destrukcji:
- Zakon kapucynów od 1965 roku praktykuje nieważne śluby (zniesienie klauzuli „na zawsze”)
- Nowa teologia pokuty głosi „dialog” zamiast obiektywnego uznania grzechu ciężkiego
- Brak wzmianki o konieczności żalu doskonałego, zadośćuczynienia i obowiązku denuncjacji heretyków
Kanon 6 Soboru Trydenckiego przypomina:
„Jeśli ktoś zaprzecza, że do ważności sakramentu pokuty konieczna jest skrucha […], niech będzie wyklęty”.
Symptom głębszej choroby: apostazja w akcie
Całe wydarzenie stanowi mikroskopijny obraz agonii neo-kościoła:
| Element struktury posoborowej | Katolicka odpowiedź |
|---|---|
| „Biskup” Osial | Brak ważnej sukcesji apostolskiej (święcenia po 1968) |
| „Eucharystia” | Nowa msza jako sacrum protestanticum (ofiara protestancka) |
| „Kapłani diecezji” | Funkcjonariusze antykościoła bez ważnych święceń |
| „Rok Jubileuszowy” | Parodia świętości dla legitymizacji apostazji |
Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi dominici gregis:
„Moderniści usiłują zniszczyć wszelkie dyscyplinarne więzy łączące wiernych z władzą kościelną”.
Jedyna droga naprawy: powrót do jedynego Kościoła
Zamiast „pielgrzymek” do wątpliwych sanktuariów, duchowieństwo winno:
- Publicznie abjurować błędy Vaticanum II i posoborowych antypapieży
- Szukać ważnych święceń u kapłanów przedsoborowych
- Przywrócić kult Boga w Trójcy Jedynego przez niezmienną Mszę Wszechczasów
Jak nauczał Pius XI w Quas primas:
„Państwa winny szukać w Kościele wzoru i nauczyciela, skoro w nim spoczywa pełnia prawdy i wszelka łaska”.
Każda inna droda to zgoda na dalszą destrukcję i zdradę Chrystusa Króla.
Za artykułem:
14 października 2025 | 15:41Łowicz – jubileusz kapłanów diecezji w sanktuarium bł. HonorataW Roku Jubileuszowym duchowni diecezji łowickiej odbyli pielgrzymkę do sanktuarium bł. Honorata, patrona mias… (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025








