Sobór Watykański, dokument Nostra aetate, ksiądz w sutannie, rabin Abraham Skórka, tradycyjne kościół, świece, konflikt teologiczny

„Nostra aetate” jako narzędzie dekonstrukcji katolickiej doktryny o żydowskim odrzuceniu Mesjasza

Podziel się tym:

„Nostra aetate” jako narzędzie dekonstrukcji katolickiej doktryny o żydowskim odrzuceniu Mesjasza

Portal eKAI (29 października 2025) przedstawia wypowiedź argentyńskiego rabina Abrahama Skórki, chwalącego deklarację Nostra aetate za przełamanie rzekomej „wrogości” między katolikami a żydami. Rabin, określany jako bliski współpracownik „papieża” Bergoglia, stwierdza:

„Pomogła ona chrześcijanom i żydom przejść od wrogości do wzajemnego zrozumienia”

i przedstawia dokument jako odpowiedź na „tragiczny błąd historyczny” Kościoła.


Fałszywe podstawy teologiczne „Nostra aetate”

Twierdzenie, jakoby Nostra aetate naprawiła „błąd dwutysiącletni” stanowi jawne odrzucenie nauczania Chrystusa i Apostołów. Ewangelia według św. Jana jednoznacznie stwierdza:

„Żydzi odpowiedzieli Mu: «My mamy Prawo, a według Prawa powinien On umrzeć, bo sam siebie uczynił Synem Bożym»” (J 19,7)

oraz

„Odpowiedział cały lud: «Krew Jego na nas i na dzieci nasze»” (Mt 27,25).

Kościół zawsze nauczał, że odpowiedzialność za śmierć Zbawiciela spoczywa na tych, którzy świadomie odrzucili Mesjasza, co potwierdza bulla Cum ex apostolatus officio Pawła IV i liczne dokumenty Magisterium.

Relatywizacja winy żydowskiej jako zaprzeczenie Ewangelii

Rabin Skórka powtarza modernistyczne kłamstwo, jakoby Nostra aetate „usunęła oskarżenie o bogobójstwo”. Tymczasem sobór florencki w konstytucji Cantate Domino (1442) nauczał nieodwołalnie:

„Nikt, choćby nawet jałmużny rozdawał, choćby nawet życie wieczne posiąść zamierzał, nie może być zbawiony, jeśli nie pozostaje w łonie i jedności Kościoła Katolickiego”

co odnosiło się wprost do żydów odrzucających Chrystusa. Deklaracja posoborowa stanowi więc rewolucyjne zerwanie z dwutysiącletnią Tradycją.

Masoneria jako ukryty architekt dialogu

Przywoływanie przez rabina postaci „kardynała” Augusta Bea ujawnia prawdziwe źródła inspiracji dokumentu. Bea, członek zakonu jezuitów w okresie jego masońskiej infiltracji (co potwierdza prace ks. dr. Luigiego Villa), działał pod bezpośrednim wpływem Julesa Isaaca – żydowskiego historyka otwarcie dążącego do dechrystianizacji katolicyzmu. „Dialog” okazuje się więc strategicznym działaniem zmierzającym do:

  1. Uniewinnienia żydostwa od odpowiedzialności za deicyd
  2. Uznania talmudycznego judaizmu za równoległą drogę zbawienia
  3. Zburzenia dogmatycznej zasady Extra Ecclesiam nulla salus

Bergoglio jako wykonawca planu antykościoła

Opisywana przez Skórkę „bliska współpraca” z „papieżem” Bergoglio demaskuje prawdziwy cel posoborowej rewolucji. Wspólna książka W niebie i na ziemi oraz pielgrzymka do Ziemi Świętej w 2014 roku stanowią realizację masońskiego postulatu „Religia przyszłości będzie ogólną syntezą wszystkich obecnie istniejących religii” (Albert Pike, Morals and Dogma). W tym kontekście określenie „starsi bracia w wierze” użyte przez modernistycznego „papieża” Wojtyłę jest ewidentnym bluźnierstwem – judaizm rabiniczny stanowi religię antymesjańską, która odrzuciła i ukrzyżowała prawdziwego Mesjasza.

Teologiczne samobójstwo „Nostra aetate”

Deklaracja głosząca, że

„przymierze między Bogiem a narodem żydowskim nigdy nie zostało zniesione”

stoi w jaskrawej sprzeczności z nauczaniem św. Pawła:

„Albowiem nie wszystkich, którzy pochodzą od Izraela, są Izraelem” (Rz 9,6)

oraz słowami Chrystusa:

„Królestwo Boże będzie wam zabrane, a dane narodowi, który będzie wydawał jego owoce” (Mt 21,43).

Jak wykazał ks. abp Marceli Lefebvre w Liście do zagubionych katolików, „Nostra aetate” oznaczała kapitulację Kościoła przed syjonistycznym lobby i otwarcie drogi dla neomarksistowskiej globalizacji.

Świętokradztwo katolicko-żydowskich „modlitw”

Wspomniane przez rabina „gesty” i „dialogi” stanowią jawne pogwałcenie kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który zabrania katolikom uczestnictwa w obrzędach niekatolickich. Wszelkie wspólne modlitwy z żydami – jak te organizowane corocznie w Asyżu – są ipso facto aktami apostazji, gdyż judaizm współczesny opiera się na Talmudzie, który bluźnierczo nazywa Chrystusa „bękartem” i „czarnoksiężnikiem”, a Jego Matkę – nierządnicą (Sanhedryn 67a; Szabbat 104b).

Konsekwencje doktrynalne: od apostazji do prześladowań

Przytoczona przez Skórkę teza, że

„dialog międzyreligijny jest jedynym sposobem na zaprowadzenie pokoju”

stanowi zaprzeczenie encykliki Piusa XI Quas primas, która naucza:

„Nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”

. Przyjęcie żydowskiej narracji o „wzajemnym zrozumieniu” poskutkowało:

  • Zakazem modlitw o nawrócenie żydów w strukturach posoborowych
  • Usunięciem terminu „perfidi judaei” z liturgii Wielkiego Piątku
  • Budową synagog w miejscach katolickiego kultu (np. Rzym)

Historyczne kłamstwo jako podstawa dialogu

Twierdzenie, jakoby Kościół „przygotował grunt pod Holokaust” poprzez swoje nauczanie, to rewizjonistyczne oszczerstwo. Papież Pius XII w encyklice Summi Pontificatus potępiał nazistowski rasizm jako sprzeczny z katolicką doktryną o powszechnym ojcostwie Boga. Tymczasem sami żydowscy historycy jak Hannah Arendt przyznają, że nazizm wywodził się z neopogańskich idei okultystycznych (Thule-Gesellschaft), całkowicie obcych chrześcijaństwu.

Nostra aetate jako antykatolicki manifest

Ostatecznie Nostra aetate okazuje się nie dokumentem ekumenicznym, lecz narzędziem dekonstrukcji katolickiej tożsamości. Jak wykazał prof. Romano Amerio w Iota Unum, deklaracja:

  • Unika terminu „nawrócenie” w odniesieniu do żydów
  • Przemilcza mesjańską misję Kościoła wobec Izraela
  • Przyznaje religii talmudycznej status „braterskiej” wobec chrześcijaństwa

Ta zdrada doktrynalna stanowi wypełnienie proroctwa św. Piusa X, który ostrzegał:

„Największą troską współczesnego Kościoła jest nie tylko prześladowanie ze strony bezbożników, ale jeszcze bardziej zdrada we własnych szeregach”

(encyklika Pascendi).


Za artykułem:
29 października 2025 | 15:52Rabin A. Skórka: „Nostra aetate” – od wrogości do wzajemnego zrozumieniaRabin Abraham Skórka wykładający na jezuickim Uniwersytecie Georgetown w Waszyngtonie skomentował na…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.