Portal eKAI (22 grudnia 2025) relacjonuje akcję „Poczta Obiadowa” prowadzoną przez Fundację Biedronki wraz z Caritas Diecezji Kieleckiej, polegającą na dostarczaniu obiadów i paczek świątecznych osobom starszym. Jak podano, program obejmuje 130 beneficjentów w trzech miejscowościach, zaś ogólnopolska akcja „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” ma trafić do 20 tys. osób poprzez 242 instytucje, przy budżecie przekraczającym 1,5 mln zł. Autorzy podkreślają, że pomoc „nie ogranicza się do posiłku”, lecz obejmuje „towarzyszenie osobom starszym i samotnym”. Caritas Kielecka przedstawiona jest jako „jedna z największych organizacji pożytku publicznego w regionie świętokrzyskim”, prowadząca 83 placówki pomocowe. „Brakuje tu jakiejkolwiek wzmianki o posłudze duchowej, sakramentach czy choćby modlitwie” – konstatujemy z bólem, widząc kolejny etap redukcji Kościoła do świeckiej agencji socjalnej.
Naturalizm zastępujący nadprzyrodzone posłannictwo
Pod płaszczykiem rzekomo „katolickiej” działalności Caritas, kryje się zdrada nadprzyrodzonej misji Kościoła. Pius XI w encyklice Quas Primas nauczał nieodwołalnie: „Państwa i narody mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”. Tymczasem omawiana inicjatywa ogranicza się do dystrybucji produktów spożywczych i „towarzyszenia” pozbawionego jakiegokolwiek wymiaru ewangelizacyjnego.
„Dzięki wsparciu Fundacji Biedronki Caritas Diecezji Kieleckiej realizuje obecnie drugą edycję programu «Poczta Obiadowa»”
Ta współpraca z masońską wręcz precyzją odzwierciedla potępione w Syllabusie błędne twierdzenie 55: „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła”. Sieć Biedronka – symbol globalistycznego konsumpcjonizmu – finansowo wspierająca struktury podające się za katolickie, to jawny przykład infiltracji modernistycznej. Św. Pius X w Pascendi Dominici gregis przestrzegał: „Moderniści usiłują zespolenie Kościoła ze społeczeństwem świeckim, zacierając jego nadprzyrodzony charakter”.
Relatywizacja świętości w służbie synkretyzmu
Nazwa akcji „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” odsłania kolejną warstwę apostazji. Zamiana Bożego Narodzenia na bezimienne „święta” to klasyczny zabieg laicyzacyjny potępiony w dekrecie Lamentabili (pkt 65). Co więcej, wśród wymienionych produktów „spożywczych i higienicznych” brak jakiejkolwiek wzmianki o symbolach religijnych, medalikach czy choćby świętych obrazkach – podstawowych narzędziach prawdziwej katolickiej ewangelizacji.
„W świątecznych paczkach znalazły się m.in. kawa, słodycze, ciastka i pierniki, w tym także produkty bez dodatku cukru, a ponadto kosmetyki oraz drobne upominki”
Gdy św. Wincenty à Paulo organizował swoje bractwa miłosierdzia, pierwszym darem dla ubogich była zawsze relikwia, różaniec i katechizm. Tymczasem współczesne „Caritas” oferuje wyłącznie dobra materialne, wpisując się w potępioną przez Piusa XI logikę „religii czysto naturalnej, oderwanej od Objawienia” (Divini Redemptoris).
Struktury apostazji zamiast Kościoła Chrystusowego
Przedstawienie Caritas Diecezji Kieleckiej jako „jednej z największych organizacji pożytku publicznego” to jawna redukcja Kościoła do poziomu NGO. Kongregacja Świętego Oficjum w 1948 r. wyraźnie zakazała katolikom współpracy z organizacjami pozarządowymi promującymi naturalistyczne koncepcje pomocy społecznej. Tymczasem:
„Caritas Diecezji Kieleckiej (…) prowadzi 83 placówki stacjonarne dla osób starszych, chorych, niepełnosprawnych, bezdomnych oraz dzieci”
Żadna z tych instytucji nie może być uznana za katolicką, skoro – jak wynika z opisu – nie wymienia się w nich Mszy Świętej, sakramentów ani życia łaską. To zwykłe „przytułki humanitarne”, bliższe ideom masońskiego Wielkiego Wschodu niż dziełom św. Jana Bożego czy św. Józefa Kalasancjusza.
Kryzys doktrynalny pod płaszczykiem „miłosierdzia”
Największe zgorszenie budzi teologiczna pustka całego przedsięwzięcia. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:
1. Konieczności stanu łaski u osób przyjmujących „pomoc” (por. kan. 88 KPK 1917)
2. Obowiązku ewangelizacji jako integralnej części dzieł miłosierdzia (Mk 16,15)
3. Wymogu katolickiej ortokracji nad instytucjami charytatywnymi (Quas Primas)
W ten sposób „Caritas” staje się narzędziem głębszej destrukcji – utrwalania dusz w stanie grzechu śmiertelnego poprzez zaspokajanie wyłącznie ich potrzeb materialnych. Jak przestrzegał św. Alfons Liguori: „Gorszym od głodu ciała jest głód duszy pozbawionej Chleba Żywego”.
Duchowa pustka jako strategia apostazji
Opis akcji ukazuje pełną realizację modernistycznego programu zarysowanego już w Pascendi: „Religia jest wyłącznie uczuciem, a jej praktyki – środkami pobudzania emocji”. Towarzyszenie wspomniane w artykule sprowadza się najwyraźniej do pogawędek o pogodzie, skoro zabrakło miejsca na wzmiankę o spowiedzi św., Komunii na domową posługę czy chociażby modlitwie różańcowej.
„Fundacja Biedronki po raz piąty organizuje ogólnopolską akcję «Radosne Święta z Fundacją Biedronki», której celem jest wsparcie osób starszych w okresie świątecznym”
To ewidentne naruszenie kanonu 1374 KPK 1917, zakazującego katolikom uczestnictwa w inicjatywach promujących religijną indyferencję. Wartość 1,5 mln zł wydana na „pierniki i kosmetyki” zamiast na mszały, oleje święte czy katechizmy, to marnotrawstwo duszące ostatnie iskry wiary w sercach opuszczonych seniorów.
Sedewakantystyczna alternatywa: vera caritas in veritate
W przeciwieństwie do tych naturalistycznych praktyk, katolicy wierni Tradycji organizują pomoc w oparciu o:
– Nierozerwalny związek jałmużny z modlitwą i postem (Tb 12,8)
– Pierwszeństwo udzielania sakramentów nad pomocą materialną
– Wyraźne oddzielenie od struktur posoborowych i świeckich fundacji
Jak pisał św. Wincenty a Paulo: „Podając chleb głodnemu, najpierw nakarm jego duszę Ciałem Pańskim”. Dopóki „Caritas” nie powróci do tej zasady, pozostanie jedynie humanitarną przykrywką dla apostazji, wiernie realizującą program potępiony w Syllabusie (pkt 39): „Państwo jako źródło wszelkich praw posiada władzę nieograniczoną”.
[Posoborowie] „Poczta Obiadowa” – naturalistyczna parodia katolickiego miłosierdzia w służbie modernizmu
Portal eKAI (22 grudnia 2025) relacjonuje akcję „Poczta Obiadowa” prowadzoną przez Fundację Biedronki wraz z Caritas Diecezji Kieleckiej, polegającą na dostarczaniu obiadów i paczek świątecznych osobom starszym. Jak podano, program obejmuje 130 beneficjentów w trzech miejscowościach, zaś ogólnopolska akcja „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” ma trafić do 20 tys. osób poprzez 242 instytucje, przy budżecie przekraczającym 1,5 mln zł. Autorzy podkreślają, że pomoc „nie ogranicza się do posiłku”, lecz obejmuje „towarzyszenie osobom starszym i samotnym”. Caritas Kielecka przedstawiona jest jako „jedna z największych organizacji pożytku publicznego w regionie świętokrzyskim”, prowadząca 83 placówki pomocowe. „Brakuje tu jakiejkolwiek wzmianki o posłudze duchowej, sakramentach czy choćby modlitwie” – konstatujemy z bólem, widząc kolejny etap redukcji Kościoła do świeckiej agencji socjalnej.
Naturalizm zastępujący nadprzyrodzone posłannictwo
Pod płaszczykiem rzekomo „katolickiej” działalności Caritas, kryje się zdrada nadprzyrodzonej misji Kościoła. Pius XI w encyklice Quas Primas nauczał nieodwołalnie: „Państwa i narody mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”. Tymczasem omawiana inicjatywa ogranicza się do dystrybucji produktów spożywczych i „towarzyszenia” pozbawionego jakiegokolwiek wymiaru ewangelizacyjnego.
„Dzięki wsparciu Fundacji Biedronki Caritas Diecezji Kieleckiej realizuje obecnie drugą edycję programu «Poczta Obiadowa»”
Ta współpraca z masońską wręcz precyzją odzwierciedla potępione w Syllabusie błędne twierdzenie 55: „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła”. Sieć Biedronka – symbol globalistycznego konsumpcjonizmu – finansowo wspierająca struktury podające się za katolickie, to jawny przykład infiltracji modernistycznej. Św. Pius X w Pascendi Dominici gregis przestrzegał: „Moderniści usiłują zespolenie Kościoła ze społeczeństwem świeckim, zacierając jego nadprzyrodzony charakter”.
Relatywizacja świętości w służbie synkretyzmu
Nazwa akcji „Radosne Święta z Fundacją Biedronki” odsłania kolejną warstwę apostazji. Zamiana Bożego Narodzenia na bezimienne „święta” to klasyczny zabieg laicyzacyjny potępiony w dekrecie Lamentabili (pkt 65). Co więcej, wśród wymienionych produktów „spożywczych i higienicznych” brak jakiejkolwiek wzmianki o symbolach religijnych, medalikach czy choćby świętych obrazkach – podstawowych narzędziach prawdziwej katolickiej ewangelizacji.
„W świątecznych paczkach znalazły się m.in. kawa, słodycze, ciastka i pierniki, w tym także produkty bez dodatku cukru, a ponadto kosmetyki oraz drobne upominki”
Gdy św. Wincenty à Paulo organizował swoje bractwa miłosierdzia, pierwszym darem dla ubogich była zawsze relikwia, różaniec i katechizm. Tymczasem współczesne „Caritas” oferuje wyłącznie dobra materialne, wpisując się w potępioną przez Piusa XI logikę „religii czysto naturalnej, oderwanej od Objawienia” (Divini Redemptoris).
Struktury apostazji zamiast Kościoła Chrystusowego
Przedstawienie Caritas Diecezji Kieleckiej jako „jednej z największych organizacji pożytku publicznego” to jawna redukcja Kościoła do poziomu NGO. Kongregacja Świętego Oficjum w 1948 r. wyraźnie zakazała katolikom współpracy z organizacjami pozarządowymi promującymi naturalistyczne koncepcje pomocy społecznej. Tymczasem:
„Caritas Diecezji Kieleckiej (…) prowadzi 83 placówki stacjonarne dla osób starszych, chorych, niepełnosprawnych, bezdomnych oraz dzieci”
Żadna z tych instytucji nie może być uznana za katolicką, skoro – jak wynika z opisu – nie wymienia się w nich Mszy Świętej, sakramentów ani życia łaską. To zwykłe „przytułki humanitarne”, bliższe ideom masońskiego Wielkiego Wschodu niż dziełom św. Jana Bożego czy św. Józefa Kalasancjusza.
Kryzys doktrynalny pod płaszczykiem „miłosierdzia”
Największe zgorszenie budzi teologiczna pustka całego przedsięwzięcia. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:
1. Konieczności stanu łaski u osób przyjmujących „pomoc” (por. kan. 88 KPK 1917)
2. Obowiązku ewangelizacji jako integralnej części dzieł miłosierdzia (Mk 16,15)
3. Wymogu katolickiej ortokracji nad instytucjami charytatywnymi (Quas Primas)
W ten sposób „Caritas” staje się narzędziem głębszej destrukcji – utrwalania dusz w stanie grzechu śmiertelnego poprzez zaspokajanie wyłącznie ich potrzeb materialnych. Jak przestrzegał św. Alfons Liguori: „Gorszym od głodu ciała jest głód duszy pozbawionej Chleba Żywego”.
Duchowa pustka jako strategia apostazji
Opis akcji ukazuje pełną realizację modernistycznego programu zarysowanego już w Pascendi: „Religia jest wyłącznie uczuciem, a jej praktyki – środkami pobudzania emocji”. Towarzyszenie wspomniane w artykule sprowadza się najwyraźniej do pogawędek o pogodzie, skoro zabrakło miejsca na wzmiankę o spowiedzi św., Komunii na domową posługę czy chociażby modlitwie różańcowej.
„Fundacja Biedronki po raz piąty organizuje ogólnopolską akcję «Radosne Święta z Fundacją Biedronki», której celem jest wsparcie osób starszych w okresie świątecznym”
To ewidentne naruszenie kanonu 1374 KPK 1917, zakazującego katolikom uczestnictwa w inicjatywach promujących religijną indyferencję. Wartość 1,5 mln zł wydana na „pierniki i kosmetyki” zamiast na mszały, oleje święte czy katechizmy, to marnotrawstwo duszące ostatnie iskry wiary w sercach opuszczonych seniorów.
Sedewakantystyczna alternatywa: vera caritas in veritate
W przeciwieństwie do tych naturalistycznych praktyk, katolicy wierni Tradycji organizują pomoc w oparciu o:
– Nierozerwalny związek jałmużny z modlitwą i postem (Tb 12,8)
– Pierwszeństwo udzielania sakramentów nad pomocą materialną
– Wyraźne oddzielenie od struktur posoborowych i świeckich fundacji
Jak pisał św. Wincenty a Paulo: „Podając chleb głodnemu, najpierw nakarm jego duszę Ciałem Pańskiego”. Dopóki „Caritas” nie powróci do tej zasady, pozostanie jedynie humanitarną przykrywką dla apostazji, wiernie realizującą program potępiony w Syllabusie (pkt 39): „Państwo jako źródło wszelkich praw posiada władzę nieograniczoną”.
Za artykułem:
22 grudnia 2025 | 10:05Kielce: Paczki świąteczne od Fundacji Biedronki i Caritas kieleckiejPodopieczni programu „Poczta Obiadowa”, realizowanego przez Fundację Biedronki we współpracy z Caritas Diecez… (ekai.pl)
Data artykułu: 22.12.2025








