Rewersyjna scena modlitwy katolickiej w kościele, kapłani w tradycyjnych szatach, w świetle świątecznego okna, skupieni na modlitwie i wierze.

„Polska normalna”? Naturalistyczna wizja państwa bez Chrystusa Króla

Podziel się tym:

eKAI relacjonuje zaprzysiężenie Karola Nawrockiego na urząd Prezydenta RP, jego orędzie oraz plan zainicjowania prac nad nową Konstytucją do roku 2030. W przemówieniu podkreślił: utrzymanie suwerenności Polski w ramach Unii Europejskiej, wzmocnienie wschodniej flanki NATO, modernizację państwa (CPK), „ponadpolityczne porozumienie” i „Polskę normalną, przywiązaną do swoich wartości”. Zapowiedziano również udział najwyższych figur posoborowych w liturgii w Archikatedrze św. Jana Chrzciciela i sakralizację wydarzenia poprzez Mszę „w intencji Ojczyzny”. Konkluzja: mamy do czynienia z programem czysto naturalistycznym, w którym Polska zostaje odarta z prymatu Praw Bożych i podporządkowana idolatrii demokracji, praw człowieka, Unii i NATO.

Czytaj więcej



Rewerentne ujęcie katolickiego księdza modlącego się przed krzyżem w tradycyjnym kościele, symbol wiary i pokory.

„Miłość uprzedzająca” bez Krzyża: naturalistyczna redukcja Przemienienia

Podziel się tym:

eKAI (06 sierpnia 2025) relacjonuje wystąpienie „papieża” Leona XIV do Polaków podczas audiencji generalnej, w którym znalazły się życzenia i pouczenia moralno-psychologiczne związane ze świętem Przemienienia Pańskiego, a także streszczenie katechezy: akcent na „miłość uprzedzającą”, „gesty gotowości”, „przebaczenie ofiarowane z góry”, „przygotowanie Paschy” w życiu oraz sugestia, że „Jezus pragnie szczęścia człowieka” i „czeka na odpowiedź” ze strony człowieka. Cytowany artykuł relacjonuje również elementy folklorystyczne obecnych grup. Zasadniczy problem: naturalistyczne spłaszczenie tajemnicy Przemienienia i Paschy do sentymentalnych dyrektyw, przy jednoczesnym milczeniu o stanie łaski, ofierze przebłagalnej i królewskim panowaniu Chrystusa nad narodami.

Czytaj więcej



Rekreacja pielgrzymów katolickich na drodze do Jasnej Góry o świcie, ukazująca duchową podróż i oddanie wiernych tradycji katolickiej

Płocka pielgrzymka i „remont serca”: pastoralna fasada bez nadprzyrodzoności

Podziel się tym:

eKAI relacjonuje rozpoczęcie 44. Pieszej Pielgrzymki Diecezji Płockiej na Jasną Górę (6 sierpnia 2025). W katedrze na Tumskim Wzgórzu odprawiono Mszę o świcie, po czym pątnicy wyruszyli pod hasłem „Płoccy pielgrzymi nadziei”. Bp Szymon Stułkowski, przewodniczący posoborowej „Eucharystii”, określił pielgrzymowanie jako duchowy „remont” serca, nawiązując do Przemienienia na Taborze; zapowiedział też, że przejdzie cały szlak, niosąc „w sercu całą diecezję” i modląc się o błogosławieństwo. Przytoczono wypowiedzi uczestników o intencjach i „nauce troski o bliźnich”. Całość spięta jest jubileuszową retoryką i logistyką trasy. Teza: ten tekst – w tonie humanitarnego optymizmu – maskuje rzeczywiste zniszczenie kultu, depozytu wiary i samego pojęcia łaski, redukując chrześcijaństwo do sentymentalnej wędrówki i „remontu” uczuć.

Czytaj więcej



Rewerentny obraz katolickiego altar, kapłan odprawiający Eucharystię w skromnym kościele przy miękkim świetle, podkreślający sakralność i oddanie wobec Boga.

„Przygotujmy miejsce wspólnoty”: modernistyczna banalizacja Eucharystii

Podziel się tym:

eKAI relacjonuje środową audiencję w Watykanie, podczas której Leon XIV wzywa do „przygotowania miejsca wspólnoty z Bogiem i między nami”, komentując Mk 14,12-16 o przygotowaniu Ostatniej Wieczerzy. Akcentuje, że „miłość” uprzedza, że „Pan przygotował dla nas miejsce”, a tym miejscem jest serce; że „Eucharystia nie jest sprawowana jedynie na ołtarzu, ale także w codziennym życiu”, i że przygotowanie polega na rezygnacji z roszczeń, nierealnych oczekiwań, czynach dyspozycyjności, przebaczeniu z góry. Całość spina teza o „sali, gdzie nieustannie celebrowana jest tajemnica nieskończonej miłości”. Oskarżenie zasadnicze: ta narracja rozpuszcza Ofiarę Mszy w sentymentalnym humanitaryzmie i przesłania wymóg łaski uświęcającej, pokuty i obiektywnego kultu Boga.

Czytaj więcej



Realistyczne zdjęcie tradycyjnego wnętrza kościoła katolickiego z kapłanem w liturgicznych szatach, trzymającym krzyż, w skupionej modlitwie wiernych, ukazujące duchową głębię i szacunek dla sakramentu.

Dialog zamiast nawrócenia: „Przystanek Jezus” jako laboratorium naturalizmu

Podziel się tym:

eKAI publikuje wywiad Anny Rasińskiej z Tomaszem Trzaską, określanym jako „ksiądz”, „ewangelizator” i ekspert Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym, o inicjatywie „Przystanek Jezus” towarzyszącej festiwalowi Pol’and’Rock. Rozmówca opisuje przesunięcie akcentów z głoszenia Chrystusa na „wysłuchanie, wsparcie, akceptację, rozmowę”, chwali pozytywne reakcje festiwalowiczów, akcentuje brak „procedur”, relacyjność i hasło „Jest nadzieja”, mówi o pytaniach egzystencjalnych, o „Kościele słuchającym” i o tym, że „aby doprowadzić kogoś do Boga, trzeba najpierw spotkać się z nim jako z człowiekiem – wysłuchać, wejść w relację”. Konkluduje, że ewangelizator ma „siać” bez oglądania owoców, a radą dla zmagających się z kryzysem ma być prośba o wysłuchanie. To manifest naturalistycznej redukcji nadprzyrodzonej misji Kościoła do psychologicznego wolontariatu.

Czytaj więcej



Rekolekcja młodych katolików w Rzymie, modlących się przed bazyliką, ukazująca ich duchowe zaangażowanie i pobożność w tradycyjnym katolickim stylu.

Jubileusz Młodych w Rzymie 2025: spektakl emocji bez łaski i bez wiary

Podziel się tym:

Cytowany artykuł relacjonuje wyjazd młodzieży z archidiecezji gnieźnieńskiej na tzw. Jubileusz Młodych w Rzymie (27 lipca – 4 sierpnia 2025): uczestnictwo w wydarzeniach masowych, przejście przez Drzwi Święte, „Msze” i czuwania pod przewodnictwem Leona XIV, wizyty w rzymskich bazylikach, Asyżu i przy grobach Jana Pawła II, Jorge Bergoglia oraz Carla Acutisa; entuzjastyczne świadectwa młodych o „radości”, „doświadczeniu Boga” i o wspólnotowych emocjach; podkreślenie obecności „biskupa” Radosława Orchowicza, licznych „kapłanów” i figur znanych z posoborowych środowisk, jak o. Tomasz Nowak i o. Adam Szustak. Całość utrzymana jest w tonie promocyjno-eventowym i emocjonalnym, bez poważnego słowa o grzechu, łasce uświęcającej, wierze nadprzyrodzonej, sądzie ostatecznym, piekle i koniecznej podległości Chrystusowi Królowi w porządku publicznym. Jednym zdaniem: jest to opis religijnego widowiska, które – pod pozorem katolicyzmu – promuje naturalizm, demokratyzację „Kościoła” i kult człowieka.

Czytaj więcej



Grupa wiernych modlących się na Wawelu, ukazująca tradycyjną katolicką pobożność i szacunek wobec świętości w realistycznej, sakralnej scenerii

„Kościół, który żyje”? Retoryka bez łaski uświęcającej i bez Krzyża

Podziel się tym:

eKAI relacjonuje Mszę na Wawelu inaugurującą 45. Pieszą Pielgrzymkę Krakowską na Jasną Górę, podczas której abp Marek Jędraszewski przedstawia pielgrzymowanie jako „czas świadectwa o Kościele, który żyje”, rozwija symbolikę trzech gór (Tabor–Wawel–Jasna Góra), zachęca do modlitwy za „papieża” Leona XIV, za władzę świecką oraz o powołania, akcentując trwanie tradycji i „chrześcijańską tożsamość” narodu. Całość spina ton naturalistyczno-symbolicznej mobilizacji i instytucjonalnego samopotwierdzenia „Kościoła”, przy niemal całkowitym przemilczeniu łaski uświęcającej, konieczności wyznania integralnej wiary, grzechu, pokuty, piekła i sądu; to esencjonalna próba ocalenia posoborowej narracji bez nawrócenia do pełni katolickiej prawdy.

Czytaj więcej



Realistyczne zdjęcie katolickiego duchownego w tradycyjnym stroju przy witrażu Chrystusa Króla, oddające atmosferę nadziei i wiernej wiary w kościele.

„Latarnią nadziei” bez Chrystusa Króla? Dekonstrukcja naturalizmu Leon(a) XIV

Podziel się tym:

Cytowany artykuł relacjonuje wideoprzesłanie „papieża” Leona XIV do uczestników kongresu Panafrykańskiej Katolickiej Sieci Teologii i Duszpasterstwa. Przesłanie buduje narrację o „cnotach”, „rodzinie Kościołów lokalnych”, „sieci wsparcia” i „kroczeniu razem w nadziei”, deklarując, że Kościół ma być „latarnia nadziei dla narodów”. Centralny motyw to nadzieja w Roku Jubileuszowym oraz apel o realizację programów duszpasterskich ukazujących pomoc nauczania Kościoła w „otwieraniu serc i umysłów” na miłość Boga. Całość brzmi jak biurokratyczna broszura rozwojowa, a milczenie o grzechu, ofierze Mszy, potrzebie nawrócenia i społecznej władzy Chrystusa Króla demaskuje naturalistyczną, pastoralną retorykę pozbawioną soteriologicznego rdzenia.

Czytaj więcej



Rekolekcje katolickie w tradycyjnej świątyni, kapłan z krzyżem, atmosfera modlitwy i duchowości

Radom: nominacja i rezygnacja w jednym miesiącu – objaw dekadencji „episkopatu”

Podziel się tym:

eKAI informuje, że bp Marek Solarczyk ogłosił komunikat o przyjęciu przez „papieża” Leona XIV rezygnacji „biskupa” nominata Krzysztofa Dukielskiego z urzędu „biskupa pomocniczego” Radomia. Zaznaczono, iż nominacja nastąpiła 12 lipca 2025, a po niespełna miesiącu „Ojciec Święty” przychylił się do prośby nominata, co zostało przekazane przez nuncjusza z poleceniem ogłoszenia wiernym. Ten beztreściowy, biurokratyczny komunikat odsłania nie tyle fakt personalny, ile postępującą zapaść eklezjologiczną i duchową struktur posoborowych.

Czytaj więcej



Reverentny obraz starszego kapłana modlącego się w tradycyjnym kościele katolickim przed krzyżem, w nastrojowym świetle, odzwierciedlający głęboką pobożność i wiarę.

„Mentalność zwycięzcy”, „katechumenalna” i inne eufemizmy: posoborowa ucieczka od Wiary

Podziel się tym:

Biuro Prasowe KEP relacjonuje wystąpienie Artura Ważnego podczas XVI Diecezjalnego Spotkania Kapłanów w Czeladzi (Sanktuarium św. Jana Vianneya). Mówca akcentuje konieczność „dorastania do miary Jezusa” poprzez „zmianę mentalności”: najpierw „biblijnej”, następnie „zwycięzcy”, wreszcie „rybaka” i „katechumenalnej”, która ma być „permanentna, prosta, podstawowa”. Padają diagnozy o 80% niepraktykujących (według dominicantes), a lekarstwem mają być procesy, formacje i stałe programy „wprowadzania w tajemnice wiary”. Przywołany jest rzekomy „powrót młodych” na Zachodzie i potrzeba „konkretu” oraz „przyjaźni z Jezusem”. Całość wieńczy kult relikwii św. Jana Marii Vianneya i parafialny poczęstunek. Zasadniczy problem: redukcja nadprzyrodzonej religii do programów mentalnych i socjotechniki, przy jednoczesnym milczeniu o grzechu, pokucie, dogmacie, Ofierze Mszy i konieczności poddania się królowaniu Chrystusa.

Czytaj więcej





Przeglądaj wszystkie źródła

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.