Realistyczny obraz tradycyjnego papieża w Watykanie, krytyczny wobec współczesnej polityki Kościoła, wyrażający powagę i duchową głębię

Redukcja „papieża” do politycznego dyplomaty: Modlitwy za Kirka zamiast nawrócenia dusz

Portal eKAI relacjonuje audiencję nowego ambasadora USA przy Stolicy Apostolskiej, Briana Burcha, z „papieżem” Leonem XIV (Robertem Prevostem) 14 września 2025 roku. Spotkanie miało dotyczyć modlitw za rodzinę zabitego amerykańskiego działacza Charliego Kirka, potępienia przemocy w polityce oraz globalnych wyzwań, takich jak konflikty w Ukrainie i Gazie, wolność religijna, relacje z Chinami oraz rewolucja sztucznej inteligencji. Burch opisał rozmowę jako przyjazną, porównując ją do pogawędki z przyjacielem z Chicago. Ta relacja ujawnia głęboką apostazję struktur posoborowych, gdzie urząd Piotrowy sprowadzono do roli świeckiego mediatora, całkowicie pomijając misję zbawczą Kościoła.

Czytaj więcej



Fotografia realistycznego katolickiego biskupa w świątyni, wyrażającego głęboką refleksję i wierność Chrystusowi Królowi, w kontekście krytyki ekumenicznego zawierzenia bez Królestwa Chrystusa

Zjazd Gnieźnieński: Modernistyczna Parodia Pokoju bez Chrystusa Króla

Artykuł z portalu eKAI (14 września 2025) relacjonuje zakończenie XII Zjazdu Gnieźnieńskiego, wydarzenia ekumenicznego pod hasłem „Odwaga pokoju. Chrześcijanie razem dla przyszłości Europy”, które zgromadziło przedstawicieli różnych wyznań, polityków i aktywistów w celu dyskusji o pokoju w kontekstach duchowym, społecznym i ekologicznym. Podkreśla się dialog z judaizmem i islamem, apele o solidarność z Ukrainą i Bliskim Wschodem, a także ekonomiczne i klimatyczne aspekty pokoju, kończąc posłaniem o wierze w możliwy pokój mimo konfliktów. Ta modernistyczna symulacja chrześcijańskiego świadectwa całkowicie pomija panowanie Chrystusa Króla, redukując wiarę do naturalistycznego humanitaryzmu i ekumenicznego bałwochwalstwa.

Czytaj więcej



Koncelebrowa kapłańska w tradycyjnej katolickiej świątyni, krytyczna scena wobec ekumenizmu i zdrady Chrystusowego panowania

Ekumenizm jako zdrada Chrystusowego panowania nad Europą

Portal eKAI relacjonuje zakończenie XII Zjazdu Gnieźnieńskiego, ekumenicznego spotkania pod hasłem „Odwaga pokoju. Chrześcijanie razem dla przyszłości Europy”, podczas którego „abp” Wojciech Polak wygłosił homilię na zakończenie „Eucharystii” w bazylice prymasowskiej w Gnieźnie, podkreślając krzyż jako znak zwycięstwa miłości i wzywając do przezwyciężania podziałów w duchu przesłania „papieża” Leona XIV oraz patriarchy Bartłomieja. Ta relacja, zamiast głosić integralną wiarę katolicką, jawnie promuje modernistyczną apostazję, redukując Królestwo Chrystusowe do naturalistycznego dialogu z heretykami.

Czytaj więcej



Starsi katolicy uczestniczący w nabożeństwie na zewnątrz, wyrażający powagę i refleksję nad kryzysem wiary po Soborze Watykańskim II

Redukcja katolickiej wiary do sentymentalnej nostalgii w posoborowej Lednicy

Artykuł z portalu eKAI (14 września 2025) relacjonuje spotkanie zwane Lednicą Seniora, gdzie „biskup pomocniczy gnieźnieński Radosław Orchowicz” wygłosił homilię do osób powyżej 50. roku życia, podkreślając hasło „Zawsze w górę” jako wezwanie do nieustannego dążenia ku Chrystusowi, wspominania decyzji wiary i przekazywania doświadczenia młodym. Wydarzenie, zainicjowane przez zmarłego o. Jana Gorę OP, powróciło po pięciu latach pod Bramę Rybę, z Jutrznią, konferencją, Mszą św. i Aktem Wyboru Chrystusa.

Czytaj więcej



Realistyczne zdjęcie liturgiczne ukazujące krzyż w kościele katolickim, podkreślające jego teologiczne znaczenie i historyczną wagę z perspektywy sedevacantistycznej.

Relatywizacja Krzyża: Od Symbolu Nadziei do Humanistycznego Emblematu

Portal archwwa.pl relacjonuje uroczystość jubileuszową 500-lecia Krzyża Baryczków w Archikatedrze Warszawskiej, gdzie „abp” Stanisław Gądecki przewodniczył „Mszy św.”, podkreślając historię krucyfiksu i jego znaczenie jako symbolu nadziei, wsparty przez „abp” Adriana Galbasa i „bp” Michała Janochę. Wydarzenie, zbiegające się ze Świętem Podwyższenia Krzyża, obejmuje modlitwy, konferencje i nowenny, celebrując cudowne ocalenia krzyża na przestrzeni wieków, od pożaru katedry po powstanie warszawskie, z akcentem na teologiczny wymiar cierpienia przemienionego w radość. Cała ta narracja, zamiast ukazać Krzyż jako narzędzie Bożej sprawiedliwości i wezwanie do nawrócenia, redukuje go do bezbożnego symbolu ludzkiej nadziei, pomijając eschatologiczny sąd i konieczność integralnej wiary katolickiej.

Czytaj więcej



Rewersyjny obraz katolickiego biskupa w tradycyjnym stroju podczas nabożeństwa w katedrze, symbolizujący niezmienność wiary i hierarchii kościelnej

Leon XIV i synodalna ruina: 60 lat apostazji w Watykanie

Artykuł z portalu eKAI relacjonuje, jak „papież” Leon XIV, w dniu swoich 70. urodzin, podziękował Bogu, rodzicom i modlącym się za niego, a także przypomniał o 60. rocznicy ustanowienia Synodu Biskupów przez Pawła VI, określając to jako „proroczą intuicję” na rzecz jedności, synodalności i misji „Kościoła”. Ta celebracja jubileuszu to jawny hołd dla struktury, która od dekad niszczy integralną wiarę katolicką, redukując autorytet Piotrowy do demokratycznego konsensusu.

Czytaj więcej



Sanktuarium katolickie z krucyfiksem i kapłanami w tradycyjnych szatach, ukazujące głęboką pobożność i wierność naukom Kościoła.

Leon XIV i naturalistyczna deformacja Krzyża: apostazja w Watykanie

Portal eKAI relacjonuje rozważanie „papieża” Leona XIV wygłoszone 14 września 2025 roku przed modlitwą „Anioł Pański” z okazji święta Podwyższenia Krzyża Świętego. Tekst podkreśla wezwanie do zakorzeniania się miłości Syna Bożego, zbawczej ofiary Krzyża oraz wzajemnego dawania siebie innym, z odniesieniem do Ewangelii wg św. Jana (J 3,13-17) i Listu św. Pawła do Rzymian (Rz 8,35-39). „Papież” opisuje Boga jako towarzysza, nauczyciela, lekarza i przyjaciela, kulminując w Eucharystii, gdzie Krzyż staje się narzędziem życia. Modlitwa kończy się prośbą przez wstawiennictwo „Maryi, Matki obecnej na Kalwarii”, o zakorzenienie tej miłości. Ta pozorna pobożność maskuje głęboką apostazję, redukującą Krzyż do humanistycznego symbolu wzajemnej pomocy, bez konfrontacji z grzechem i wiecznym potępieniem.

Czytaj więcej



Reverentna scena liturgii katolickiej w tradycyjnym kościele z kapłanem, kielichem i symbolem korony, podkreślająca krytykę fałszywego kultu Matki Bożej

Mnichów: Berło dla Matki Bożej Bolesnej czy symbol apostazji posoborowej?

Portal eKAI relacjonuje uroczystość w Mnichowie, gdzie „biskup pomocniczy” Andrzej Kaleta przewodniczył odpustowi ku czci Matki Bożej Bolesnej, połączonemu z ofiarowaniem berła dla obrazu Matki Bożej Mnichowskiej oraz poświęceniem wieńców dożynkowych. Wydarzenie zbiegło się z piątą rocznicą „koronacji” obrazu z 2020 roku, podczas której dodano korony i różę, a teraz berło. W homilii „bp” Kaleta mówił o wdzięczności za dary ziemi, roli rolników jako „współpracowników Boga”, przemianie chleba w Eucharystii oraz o Maryi jako Matce Kościoła, kończąc apelem o Jej królowanie w sercach i nad polską ziemią, z odniesieniem do Ziemi Świętej. Opisano też zabytkowy kościół pw. św. Szczepana jako miejsce liturgii. Ta relacja, pozornie pobożna, ujawnia głęboką teologiczną pustkę i relatywizację wiary, redukując kult Marji do folkloru i ziemskich symboli, pomijając absolutny prymat Chrystusa Króla nad wszelkim stworzeniem.

Czytaj więcej



Tradycyjna katolicka rodzina modląca się podczas pielgrzymki w Kalwarii Zebrzydowskiej, wyrazem wiary i krytyki modernistycznych odchyleń

Pielgrzymka Rodzin: Symulakr Wiary w Sektę Posoborową

Portal eKAI relacjonuje XXXIII Pielgrzymkę Rodzin Archidiecezji Krakowskiej do Kalwarii Zebrzydowskiej, która 14 września 2025 roku rozpoczęła się nabożeństwem Drogi Krzyżowej. Wydarzenie, poprzedzone hasłem „Rodzina sanktuarium życia”, gromadzi rodziny pod przewodnictwem abp. Marka Jędraszewskiego, z rozważaniami dotykającymi aborcji, eutanazji i adopcji. Cytowani o. Tarsycjusz Bukowski OFM podkreśla ataki na rodzinę i potrzebę duchowego umocnienia, a pielgrzymi oczekują na Mszę Świętą w intencji małżeństw. Ta relacja ukazuje, jak struktury posoborowe symulują troskę o życie, ignorując apostazję, która czyni ich praktyki bałwochwalstwem i duchową trucizną.

Czytaj więcej



Sentymentalny obraz tradycyjnej katolickiej kaplicy z kapłanem patrzącym na minimalistyczny obraz Krzyża w kontekście krytyki modernistycznej sztuki religijnej

Obraz „Krzyż Baryczkowski”: modernistyczna profanacja w archikatedrze warszawskiej

Portal eKAI relacjonuje wydarzenie z 14 września 2025 roku, w którym w archikatedrze św. Jana Chrzciciela w Warszawie zaprezentowano obraz „Krzyż Baryczkowski” autorstwa Ignacego Czwartosa. Obraz, opisany jako minimalistyczny portret Krzyża Baryczków, powstał z inicjatywy „biskupa” pomocniczego Michała Janochy na 500-lecie obecności tego relikwiarza w świątyni. Autor, malarz z Krakowa, nazwał swoje dzieło modlitwą i wyraził nadzieję, że będzie służyć wiernym. Wydarzenie poprzedziło „Eucharystię”, a obraz trafi do stałej ekspozycji w korytarzu łączącym muzeum archidiecezji z katedrą. Ta celebracja modernistycznej sztuki pod pozorem kultu religijnego ukazuje głęboką apostazję struktur posoborowych, redukującą świętość do estetycznej dekoracji.

Czytaj więcej





Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.