Fotografia realistycznego biskupa katolickiego w tradycyjnych szatach, w świątyni z klasyczną architekturą i witrażami, oddająca powagę, wiarę i wierność prawdziwej nauce Kościoła

Sztajerwald i posoborowa symulacja wspólnoty: herezja bez Chrystusa Króla

Portal eKAI relacjonuje spotkanie nowo mianowanych biskupów w Rzymie, w którym uczestniczy „biskup pomocniczy” warszawsko-praski Tomasz Sztajerwald wraz z dwoma innymi Polakami, podkreślając doświadczenie „Kościoła powszechnego” jako „niesamowite i ubogacające”, z naciskiem na konfrontację wyobrażeń, budowanie wspólnoty i formację wpatrzoną w Chrystusa, ale bez jakiejkolwiek wzmianki o Jego królewskim panowaniu.

Czytaj więcej



Realistyczny obraz katolickiego księdza w świątyni, symbolizujący powagę i wiarę wobec zagrożeń dla misji Kościoła

Sekularyzacja Watykanu: Współpraca z Azerbejdżanem jako zdrada misji Kościoła

Portal eKAI relacjonuje porozumienie zawarte 11 września 2025 roku między Fundacją Hejdara Alijewa, Ministerstwem Zdrowia Azerbejdżanu a watykańskim Szpitalem Dziecięcym Bambino Gesù, obejmujące wspólne programy szkoleniowe, badania genetyczne i leczenie pediatryczne, oraz drugie memorandum z Biblioteką Apostolską i Archiwum Apostolskim Watykanu, podpisane z Azerbejdżańską Narodową Akademią Nauk, dotyczące digitalizacji i badań zbiorów historycznych związanych z Azerbejdżanem. Podkreślono korzyści dla pacjentów i badaczy, z naciskiem na współpracę naukową i medyczną. Ta rzekoma „współpraca” jawnie ujawnia sekularyzację struktur okupujących Watykan, redukując Kościół do agendy humanitarno-dyplomatycznej, w całkowitym oderwaniu od jego boskiej misji zbawiania dusz.

Czytaj więcej



Realistyczne zdjęcie krzyża w katolickiej świątyni, symbol głębokiej wiary i pokory, ukazujące centralne znaczenie Chrystusa w Kościele

Jubileusz Krzyża Baryczków: modernistyczna farsa zamiast prawdziwej czci dla Krzyża Chrystusa

Portal eKAI relacjonuje główne obchody jubileuszu 500-lecia obecności Krzyża Baryczków, które mają odbyć się 14 września 2025 roku w Archikatedrze Warszawskiej pod przewodnictwem „abp” Stanisława Gądeckiego, z prezentacją obrazu, konferencją prof. Waldemara Chrostowskiego i zaproszeniem biskupów obu warszawskich diecezji, podkreślających krzyż jako „duchowe centrum” miasta. „Gdyby ktoś poszukiwał w naszej stolicy, pośród wielu sanktuariów i relikwii świętych, jednego miejsca szczególnie świętego, w którym najbardziej skupiałaby się modlitwa wieków, w którym ogniskowałaby się historia i wiara tego miasta i jego mieszkańców, ten odnajdzie je u stóp Cudownego Pana Jezusa w świętojańskiej katedrze” – piszą „bp” Romuald Kamiński i „abp” Adrian Galbas, wzywając do włączenia się w „wielką modlitwę pokoleń”. Artykuł opisuje historię krucyfiksu sprowadzonego w 1525 roku, jego przetrwanie wojen, wydarzenia z Powstania Warszawskiego i modlitwy przed nim królów, prezydentów oraz dwóch „papieży” – Jana Pawła II i Benedykta XVI. Biskup „Janocha” nazywa go „po trzykroć Cudownym” jako cud artystyczny, historyczny i teologiczny. Ta relacja, zamiast ukazać chwałę Krzyża Świętego jako symbolu panowania Chrystusa Króla, redukuje go do kulturowego artefaktu w ramach posoborowej struktury, gdzie prawdziwa ofiara i doktryna ustępują miejsca sentymentalnemu humanitaryzmowi, co stanowi bluźniercze zdradzenie wiary katolickiej.

Czytaj więcej



Wnętrze kościoła katolickiego z duchownymi i wiernymi podczas wystawy o Pileckim i Wyszyńskim, ukazujące powagę i krytykę modernistycznej reinterpretacji historii Kościoła.

Heroizacja apostatów: Pilecki i „beatyfikowany” Wyszyński w służbie sekty posoborowej

Portal eKAI relacjonuje otwarcie wystawy „Pilecki-Wyszyński. Portret podwójny” przed Świątynią Opatrzności Bożej w Warszawie, łącząc losy rotmistrza Witolda Pileckiego i Stefana Wyszyńskiego jako symboli patriotyzmu i wiary w obliczu komunistycznych prześladowań. Artykuł podkreśla ich narodziny w 1901 roku pod zaborem rosyjskim, służbę Ojczyźnie – jeden w mundurze, drugi w sutannie – oraz cenę, jaką zapłacili za niezłomność: więzienie i męczeńską śmierć Pileckiego. Cytuje Piotra Dmitrowicza, dyrektora muzeum, który wyobraża sobie ich hipotetyczną rozmowę o „lepszym człowieku” odpowiedzialnym za naród, a wystawę patronatem objął m.in. „abp” Adrian Galbas, „metropolita warszawski”. Ta wystawa to nie hołd dla katolickiej wiary, lecz subtelna promocja modernistycznej narracji, która relatywizuje doktrynę, by usprawiedliwić apostazję posoborowej struktury.

Czytaj więcej



Koncepcja tradycyjnego katolickiego kapłana w kościele, wyrażającego powagę i wierność naukom Kościoła, symbolizującego sprzeciw wobec modernistycznej herezji

Leon XIV i modernistyczna herezja „Księgi Natury” jako fałszywej nadziei

Vatican News PL relacjonuje przesłanie „papieża” Leona XIV do uczestników XII Latynoamerykańskiego Kongresu Nauki i Religii, zatytułowanego „Języki stworzenia. Hermeneutyka naukowa, filozoficzna i teologiczna Księgi Natury jako droga nadziei”. Tekst, podpisany przez „kardynała” Pietro Parolinę, cytuje św. Augustyna z dzieła De Genesi ad litteram, by zachęcić do kontemplacji „Miary bez miary”, „Liczby bez liczby” i „Ciężaru bez ciężaru”, rzekomo przekraczając to, co mierzone, policzone i grzeszne. Kongres, odbywający się w rzymskim Ateneum Regina Apostolorum pod auspicjami „o.” José Enrique Oyarzúna L.C., ma rzekomo łączyć nauki przyrodnicze, teologię i filozofię w poszukiwaniu nadziei. Ta relacja, datowana na 11 września 2025, ujawnia jednak nie nadzieję, lecz głęboką apostazję modernistyczną, redukującą wiarę katolicką do naturalistycznej hermeneutyki stworzenia, pomijając całkowicie nadprzyrodzone prawdy o Królestwie Chrystusowym i groźbie wiecznego potępienia.

Czytaj więcej



Realistyczne zdjęcie katolickiego pogrzebu z kapłanem, wiernymi, i kościołem, symbolizujące powagę i duchową refleksję nad śmiercią protestanckiego aktywisty

Tragiczny los protestanckiego aktywiście: Fikcyjne odrodzenie wiary bez katolickiej prawdy

Artykuł z portalu eKAI (11 września 2025) relacjonuje śmierć Charliego Kirka, założyciela Turning Point USA, ewangelikalnego chrześcijanina zastrzelonego podczas spotkania na uniwersytecie w Utah. Podkreśla jego świadectwo wiary, krytykę ideologii gender i transpłciowości, sojusze polityczne z Trumpem i Vance’em, oraz optymistyczne wizje odrodzenia Kościoła. „Kościoły rosną. Młodzi ludzie tłumnie zwracają się ku wierze w Boga. Nie chcecie żyć w kraju niechrześcijańskim. Nawet najbardziej zatwardziali ateiści czy agnostycy są ubogaceni wpływem Kościoła” – cytuje Kirka, kończąc apelem o wsparcie portalu. Ta relacja, choć ubrana w pozory szacunku dla wiary, stanowi jaskrawy przykład naturalistycznego humanitaryzmu, który maskuje teologiczne bankructwo protestantyzmu i posoborowego relatywizmu, ignorując absolutne panowanie Chrystusa Króla nad narodami.

Czytaj więcej



Rechertowa, realistyczna scena katolickiego kapłana podczas krytycznego zgromadzenia ekumenicznego w kościele

Ekumenizm jako bluźniercze zaprzeczenie królestwu Chrystusa Króla

Relacja z portalu eKAI opisuje uroczystą „Modlitwę Ekumeniczną o Pokój” podczas XII Zjazdu Gnieźnieńskiego 11 września 2025 roku w Bazylice Prymasowskiej w Gnieźnie, gdzie „abp” Wojciech Polak, wraz z liderami różnych „Kościołów chrześcijańskich”, przewodniczył nabożeństwu łączącemu się telemostem z Kijowem i Jerozolimą, z udziałem przedstawicieli prawosławia, protestantyzmu i innych wyznań, skupiającym się na symbolice ognia, gołębicy i modlitwach o pokój w kontekście konfliktów na Ukrainie i Bliskim Wschodzie. To wydarzenie, promowane jako wyraz „jedności chrześcijan”, stanowi jawną apostazję, redukującą niezmienne panowanie Chrystusa Króla do relatywistycznego dialogu z heretykami i schizmatykami, co jest bluźnierstwem przeciwko jedynej prawdziwej wierze katolickiej.

Czytaj więcej



Kardynał w tradycyjnym stroju liturgicznym podczas nabożeństwa, symbolizujący autentyczną hierarchię katolicką w kontrze do modernistycznej synodalnej iluzji.

Synod Wrocławski: Synodalna iluzja zamiast katolickiej hierarchii

Artykuł z portalu eKAI (11 września 2025) informuje o rozpoczęciu decydującego etapu II Synodu Archidiecezji Wrocławskiej, gdzie po konsultacjach w parafiach i komisjach, blisko 200 osób, w tym świeccy delegaci i duchowni, weźmie udział w sesjach plenarnych pod przewodnictwem metropolity wrocławskiego. Synod koncentruje się na hasłach „komunia”, „formacja” i „misja”, z planowanym zakończeniem w maju 2026 r., po czym proces ma trwać dalej w parafiach poprzez zespoły synodalne zintegrowane z radami parafialnymi. Ten rzekomy „rozeznawczy” mechanizm, ubrany w szaty kościelnej aktywności, ujawnia jednak głęboką apostazję, redukując Kościół do demokratycznego klubu dyskusyjnego, gdzie Prawa Boże ustępują miejsca ludzkim opiniom.

Czytaj więcej



Fotografia realistyczna katolickich duchownych na konferencji w Gnieźnie, wyrażających powagę i sprzeciw wobec ekumenizmu i modernistycznych tendencji w Kościele

XII Zjazd Gnieźnieński: Fałszywy Pokój bez Chrystusa Króla

Portal eKAI relacjonuje otwarcie XII Zjazdu Gnieźnieńskiego, który odbył się 11 września 2025 roku w Gnieźnie pod hasłem „Odwaga pokoju. Chrześcijanie razem dla przyszłości Europy”. Wydarzenie, trwające od czwartku do niedzieli, zgromadziło ponad 1000 uczestników, w tym 40 prelegentów z różnych kontynentów, by dyskutować o pokoju jako wartości zakorzenionej w Bogu, dialogu, jedności chrześcijan i budowaniu mostów w obliczu wojen na Ukrainie i w Ziemi Świętej. Przemówienia wygłosili m.in. „prymas Polski” abp Wojciech Polak, kard. Pietro Parolin w imieniu „papieża” Leona XIV, kard. Pierbattista Pizzaballa, patriarcha Bartłomiej I oraz inni hierarchowie i świeccy, podkreślając potrzebę dialogu, szacunku i jedności ponad podziałami. Prezydent Karol Nawrocki przysłał list, a świadectwa z Ukrainy i Palestyny miały inspirować do działania. Organizatorem jest Fundacja św. Wojciecha–Adalberta we współpracy z instytucjami katolickimi i innymi wspólnotami chrześcijańskimi.

Czytaj więcej



Rekolekcja katolicka w tradycyjnym kościele, kapłan z hostią, wierni w modlitwie, liturgia w stylu tradycyjnym, duchowa głębia.

Zjazd Gnieźnieński: Naturalistyczna utopia pokoju bez Chrystusa Króla

XII Zjazd Gnieźnieński, odbywający się w Gnieźnie pod hasłem „Odwaga pokoju. Chrześcijanie razem dla przyszłości Europy”, zainaugurowano 11 września 2025 roku świadectwami Ukrainki Julii Lysy i Palestyńczyka Samiego Awada, którzy podzielili się doświadczeniami życia w warunkach wojennych oraz wizją pokoju opartego na dialogu i wielokulturowości. Artykuł z portalu eKAI.pl relacjonuje te wystąpienia w kontekście rosyjskiej agresji na Ukrainę i konfliktu w Gazie, podkreślając nadzieję na przyszłość bez przemocy. Ta relacja, zamiast głosić panowanie Chrystusa nad narodami, redukuje chrześcijaństwo do świeckiego humanitaryzmu, co stanowi akt apostazji.

Czytaj więcej





Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.