Religijny obraz katolickiego kapłana w tradycyjnych szatach w świątyni, podkreślający powagę i wierność naukom Kościoła

Kanonizacja Frassatiego: modernistyczna farsa pod płaszczykiem świętości

Portal eKAI (5 września 2025) relacjonuje przygotowania do festy z okazji kanonizacji Piotra Jerzego Frassatiego przez „papieża” Leona XIV. Artykuł przedstawia Frassatiego jako „radnego człowieka”, świeckiego dominikanina zaangażowanego w pomoc ubogim i działalność społeczną. Cecylia Mir OPs, przełożona Fraterni im. Frassatiego w Poznaniu, zapowiada włoską festę z modlitwami o pokój, badaniami lekarskimi i „strefą rozmów” z muzułmanami. Całość utrzymana jest w tonie hagiograficznego entuzjazmu dla posoborowej koncepcji „świętości bez krzyża”.

Czytaj więcej



Tradycyjny katolicki kapłan w czarnej sutannie w starej świątyni, modlący się w głębokim skupieniu, symbolizujący wierność wierze i krytykę modernistycznych zmian

Leon XIV relatywizuje pokój Chrystusowy w modernistycznej retoryce

Portal Vatican News PL informuje o wystąpieniu „papieża” Leona XIV przed Śródziemnomorską Radą Młodzieży, gdzie stwierdził, że pokój stał się „pustym sloganem”, zachęcając do „pielęgnowania go w sercach” i bycia „znakami nadziei w świecie rozdartym konfliktami”. Wspomniał o wykorzystywaniu religii do usprawiedliwiania wojen jako „bluźnierstwie”, lecz nie wskazał na konieczność poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla.

Czytaj więcej



Sanktuarium katolickie z duchownymi i wiernymi modlącymi się nad relikwiami świętych Carlo Acutisa i Pier Giorgio Frassatiego, ukazujące kontrowersje wokół ich kanonizacji

Carlo Acutis i Pier Giorgio Frassati: współczesne bożki religijnej popkultury

Portal eKAI (5 września 2025) przedstawia relację z przygotowań do kanonizacji Carla Acutisa i Pier Giorgia Frassatiego, określając ich jako „świętych, którzy inspirują pokolenie Instagrama”. „Bp Grzegorz Suchodolski” z „Rady ds. Duszpasterstwa Młodzieży” deklaruje, że młodzi mogą „łączyć wiarę z codziennością, pasjami, dzielnością w internecie i zaangażowaniem społecznym”, a uroczystości w Watykanie ma przewodniczyć „papież” Leon XIV. Tekst gloryfikuje rzekomą „autentyczność” obu postaci, pomijając całkowicie kryteria świętości ustalone przez niezmienną doktrynę katolicką.

Czytaj więcej



Tradycyjna katolicka msza w kościele, z kapłanem w stroju liturgicznym i wiernymi, oddająca szacunek i wierność nauce Kościoła.

Ekumeniczne upamiętnienie pseudo-męczenników jako narzędzie apostazji

Portal eKAI (5 września 2025) informuje o planowanej przez „papieża” Leona XIV uroczystości w bazylice św. Pawła za Murami, mającej „upamiętnić męczenników i świadków wiary XXI wieku” z udziałem przedstawicieli innych „Kościołów i wspólnot chrześcijańskich”. Zapowiedziano również konferencję prasową pod przewodnictwem „abp” Fabio Fabene z Komisji ds. Nowych Męczenników oraz prof. Andrea Riccardiego, odwołującego się do ruchu ekumenicznego neokościoła. Całe przedsięwzięcie stanowi jawną kontynuację destrukcji katolickiej koncepcji męczeństwa poprzez zrównanie świadków prawdziwej Wiary z heretykami i schizmatykami.

Czytaj więcej



Klerik w sutannie w kościele, wyraz powagi i refleksji, z krzyżem i prostym ołtarzem, symbolizujący krytykę nowoczesnej kanonizacji i utratę prawdziwej świętości

Medialny kult świeckich pseudo-świętych jako symptomy apostazji posoborowego establishmentu

Portal eKAI (5 września 2025) relacjonuje przygotowania do pseudo-kanonizacji Carla Acutisa (1991-2006) i Pier Giorgio Frassatiego (1901-1925) przez uzurpatora Leona XIV. Artykuł przedstawia Acutisa jako „pierwszego świętego millenialsów”, gloryfikując jego działalność „cyberapostoła” tworzącego strony internetowe oraz pomoc ubogim. Kardynał Christoph Schönborn określa przyszłego „świętego” mianem „zwyczajnego człowieka”, podkreślając milionową frekwencję pielgrzymów przy jego grobie w Asyżu. Arcybiskup Franz Lackner wskazuje na rzekomą „głęboką przyjaźń z Jezusem” młodzieńca, łącząc jego informatyczne hobby z modlitwą różańcową. Drugi kandydat – Frassati – przedstawiany jest jako aktywista Katolickiej Partii Ludowej, zmarły na polio po kontakcie z ubogimi.

Czytaj więcej



Ksiądz katolicki w tradycyjnym stroju przed studnią w Kenii, scena ukazująca misję społecznej pomocy i krytykę modernistycznych tendencji w Kościele

Humanitarna mistyfikacja jako substytut misji ewangelizacyjnej

Portal eKAI (5 września 2025) relacjonuje budowę studni głębinowej w Kenii przez diecezję zielonogórsko-gorzowską. Inicjatywa sfinansowana z ofiar „wiernych”, nadzorowana przez „biskupa” Tadeusza Lityńskiego i „księdza” Jacka Golombka, nosi imię „św. Jana Pawła II”. Współpracę koordynowały siostry z Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Świętej Rodziny, działające w Kenii od 1990 roku.

Czytaj więcej



Religijna scena w kościele ukazująca kapłana odczytującego z krzyża, symbolizująca duchowe rozczarowanie i krytykę współczesnych zagrożeń moralnych w społeczeństwie katolickim

Naturalistyczne złudzenia urzędników: ochrona dzieci w sieci bez odniesienia do moralności

Portal eKAI (5 września 2025) relacjonuje apel rzeczniczki praw dziecka Moniki Horny-Cieślak o powołanie interdyscyplinarnego zespołu ds. ochrony małoletnich przed drastycznymi treściami w internecie. Propozycja wynika z luki prawnej uniemożliwiającej skuteczne usuwanie nagrań dokumentujących akty przemocy, co uwidoczniło się po tragedii na Uniwersytecie Warszawskim w maju 2025 roku. Rzeczniczka proponuje zmiany legislacyjne wzorowane na przepisach o zwalczaniu treści gloryfikujących przemoc, z wyłączeniem odpowiedzialności za relacje dziennikarskie.

Czytaj więcej



Obraz katolickiego duchownego w tradycyjnym kościołowym wnętrzu, symbolizujący autentyczną wiarę i powagę sakramentu, w duchu katolickiej tradycji i nauki.

„Pojednanie” bez Chrystusa Króla: modernistyczna iluzja abp. Szewczuka

Portal eKAI (5 września 2025) relacjonuje wystąpienie abp. Światosława Szewczuka, zwierzchnika Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego, który wezwał do kontynuacji „procesu pojednania polsko-ukraińskiego” pomimo „prób upolitycznienia historii”. „Zadaniem Kościoła” ma być według niego „uzdrowienie pamięci” poprzez „formułę: przebaczamy i prosimy o przebaczenie”, rzekomo zainspirowaną przez „świętego papieża Jana Pawła II”. Cała narracja stanowi klasyczny przykład redukcji nadprzyrodzonej misji Kościoła do terapii społecznej, gdzie Chrystus zostaje zastąpiony przez polityczną poprawność, a dogmat – przez emocjonalny szantaż.

Czytaj więcej





Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.