Sytuacja liturgiczna w tradycyjnym kościele katolickim z kapłanem podczas Eucharystii, podkreślająca wiarę i pobożność w duchu katolickim.

Jubileusz Młodzieży jako rytuał pustej „komunii”: modernistyczna propaganda zamiast wiary

Podziel się tym:

Biuro Prasowe KEP relacjonuje pozdrowienia „papieża” Leona XIV skierowane do Polaków przybyłych do Rzymu na tzw. Jubileusz Młodzieży. Wystąpienie zawiera formuły: „spotkanie z Jezusem w braterskiej komunii”, wezwanie, by przyjąć dary wiary, nadziei, pokoju i miłości oraz dzielić się nimi w Ojczyźnie, zakończone „błogosławieństwem”. Nie ma wzmianki o Prawie Bożym, grzechu, nawróceniu, sakramentach, o konieczności wiary katolickiej integralnie, o panowaniu Chrystusa Króla, ani o potępieniu błędów, które niszczą dusze. W zamian proponuje się humanitarny slogan o „komunii” i „pokoju”. Teza jest prosta: ten przekaz nie tylko zubaża Ewangelię – on ją neutralizuje, promując naturalistyczny kult człowieka i program posoborowej apostazji.

Czytaj więcej



Realistyczny, pełen szacunku obraz katolickiego kapłana prowadzącego modlitwę w pobliżu Monte Sant’Onofrio, z elementami tradycyjnej architektury kościelnej i spokojną, duchową atmosferą.

Kult prywatny jako zasłona dymna: Monte Sant’Onofrio i dogmatyczna próżnia

Podziel się tym:

Vatican News informuje o liście Víctora Manuela Fernándeza, prefekta Dykasterii Nauki Wiary, do biskupa Trivento Camilla Cibottiego, zatwierdzającym formułę prae oculis habeatur wobec domniemanych objawień na Monte Sant’Onofrio (Agnone, Molise). Dykasteria dopuszcza jedynie „kult prywatny”, zakazuje wszelkich form kultu publicznego, deklaruje „pozytywne znaki” przy jednoczesnych „ryzykach”, wzywa do dialogu i roztropności, a w kwestii rzekomych kontaktów ze zmarłymi poprzez anioła stróża — odróżnia je od spirytyzmu i apeluje o czujność. Całość utrzymana jest w biurokratycznej retoryce „zarządzania zjawiskiem” z możliwą przyszłą promesą nihil obstat. Jednym zdaniem: to nie jest obrona wiary, lecz administracyjne legalizowanie religijnej dwuznaczności w imię duszpasterskiego pragmatyzmu.

Czytaj więcej



Realistyczne, pełne szacunku zdjęcie katolickiego kapłana z krzyżem w świątyni, wśród wiernych, ukazujące oddanie i sakralność.

Jubileusz „influencerów” i cyfrowa ewangelizacja: triumf pustki nad Wiarą

Podziel się tym:

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski informuje o „Jubileuszu cyfrowych misjonarzy i katolickich influencerów” w Rzymie (28–29 lipca 2025), wpisanym w Rok Święty 2025. Rzecznik KEP, ks. Leszek Gęsiak SJ, wzywa do obecności w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok – aby „głosić przesłanie o chrześcijańskiej nadziei”, wskazując, że to „współczesna platforma ewangelizacji”. Tekst akcentuje „refleksję” nad owocami komunikacji cyfrowej i zachęca do wykorzystania Internetu jako miejsca „intensywnego życia”. Końcowa teza jest prosta: media społecznościowe to nowe forum „ewangelizacji” – wystarczy wejść, mówić o „nadziei” i być obecnym. To nie jest ewangelizacja, to jest sekularyzowany marketing „nadziei” bez nawrócenia, bez Ofiary Mszy, bez królowania Chrystusa.

Czytaj więcej



Rewersywny obraz tradycyjnego katolickiego wnętrza kościoła z kapłanem modlącym się przed krzyżem, wywołujący duchowe wzruszenie i powagę.

Humanitarna prośba o modlitwę bez wiary: symptom pustki doktrynalnej KEP

Podziel się tym:

Konferencja Episkopatu Polski publikuje krótką notę z apelem abp. Wojciecha Polaka o modlitwę za Józefa Kowalczyka, przebywającego w szpitalu w „poważnym stanie”. Pada zdanie: „Niech dobry Bóg umocni i obdarzy Go łaską zdrowia.” Materiał (KEP, 28 lipca 2025; za archidiecezja.pl) utrzymany jest w tonie biurowego komunikatu, pozbawionego odniesień do rzeczywistości nadprzyrodzonej: brak wezwania do pokuty, sakramentów, ostatniego namaszczenia, przygotowania na sąd Boży i wieczność, brak przypomnienia dogmatu o zasługach Chrystusa i konieczności trwania w stanie łaski. Zamiast katolickiej parenezy – miękki humanitaryzm, jakby modlitwa była środkiem doraźnym dla zdrowia ciała, a nie prośbą o zbawienie duszy. To nie jest troska pasterska; to komunikat, który przemilcza wiarę.

Czytaj więcej



Rekolekcje pielgrzymkowe w Loreto, grupa wiernych modląca się z różańcami i figurami Matki Bożej, wyraża głęboką pobożność i wiarę katolicką, w naturalnym świetle, pełne szacunku i duchowego skupienia.

Loretańska pielgrzymka bez Chrystusa Króla: marketing „pobożności” i milczenie o łasce

Podziel się tym:

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski zapowiada odpust w Loretto (7 września) pod hasłem „Maryjo, Tyś naszą nadzieją”, z „Mszą” o godz. 12:00 pod przewodnictwem bp. Piotra Sawczuka, Godzinkami, różańcem, konferencją ks. Macieja Będzińskiego, scenką teatralną o bł. Ignacym Kłopotowskim, koncertem oraz konkursami i stoiskami. Całość objęta patronatem abp. Tadeusza Wojdy i wpisana w przygotowania do „Jubileuszu Roku Świętego”. Zakończenie przewidziano koronką do „Miłosierdzia” i „błogosławieństwem Najświętszym Sakramentem”. Zorganizowano też pieszą pielgrzymkę Drohiczyn–Loretto (4–7 września).
Skandal tej notatki polega na naturalistycznym sprowadzeniu religii do emocjonalnej pobożności i eventu – z całkowitym przemilczeniem łaski uświęcającej, pokuty, królewskiego panowania Chrystusa i celu ostatecznego: zbawienia dusz.

Czytaj więcej



Reverentny obraz tradycyjnej katolickiej mszy w kościele, z kapłanem w ornacie, wiernymi w modlitwie, podkreślający pobożność i sakralność w duchu katolickiej tradycji.

Loreto w posoborowym wydaniu: festyn pobożności bez Ofiary, bez Króla, bez łaski

Podziel się tym:

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski zapowiada odpust w Sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej w Loretto (7 września), z hasłem „Maryjo, Tyś naszą nadzieją”, pod patronatem abp. Tadeusza Wojdy. Centralnym punktem ma być „Msza Święta” o 12:00, której przewodniczyć będzie bp Piotr Sawczuk, a program wypełniają: Godzinki, różaniec, scenka „Mała iskra, wielki płomień”, koncert zespołu Guadalupe, konferencja ks. Macieja Będzińskiego, konkurs o Loretto z nagrodą figurą, posiłek „z kuchni loretańskiej”, stoiska, a na koniec Koronka do Miłosierdzia i błogosławieństwo. Przewijają się zachęty do pieszego pielgrzymowania oraz telefoniczne zapisy grup. Publikacja: 28.07.2025, godz. 13:56. Oto odsłonięcie: ta „oferta” to pobożnościowy jarmark, który systemowo milczy o potrzebie łaski uświęcającej, o Ofierze przebłagalnej, o panowaniu Chrystusa Króla i o konieczności porzucenia modernistycznego „kościoła”.

Czytaj więcej



Catholic priest w tradycyjnych szatach przed ołtarzem w kościele, światło przez witraże, atmosfera modlitwy i wiary

Jubileusz „katolickich influencerów”: digitalny marketing zamiast Ewangelii

Podziel się tym:

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski informuje o „Jubileuszu cyfrowych misjonarzy i katolickich influencerów” w Rzymie (28–29 lipca 2025) w ramach Roku Świętego 2025. „Rzecznik” KEP, Leszek Gęsiak SJ, wzywa, by „wykorzystać Internet” jako miejsce „intensywnego życia” i głosić „chrześcijańską nadzieję”. W tekście padają hasła o „refleksji nad obecnością w mediach społecznościowych” oraz uznaniu Facebooka, Instagrama, X, YouTube i TikToka za „współczesną platformę ewangelizacji”. Całość sprowadza Ewangelię do neutralnego przekazu „pozytywnej nadziei”, bez słowa o grzechu, sądzie, prawdziwej wierze i konieczności posłuszeństwa Prawu Bożemu – promując medialną strategię, która jest propagandą naturalistycznego humanitaryzmu, a nie misją Kościoła.

Czytaj więcej



Reverentny ksiądz modlący się w kościele, symbol pokuty i wiary, w tradycyjnym stroju katolickim, w spokojnej, duchowej atmosferze.

Warszawski komunikat o zbrodni „księdza”: gesty PR zamiast pokuty i wiary

Podziel się tym:

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski publikuje „słowo” abp. Adriana Galbasa w związku z ustaleniami Prokuratury Okręgowej w Radomiu, według których „ksiądz” Archidiecezji Warszawskiej brutalnie zamordował bezdomnego mężczyznę. Metropolita deklaruje przybicie, zapowiada modlitwy ekspiacyjne po każdej Mszy, pełną współpracę z organami ścigania, uruchomienie „procedur kanonicznych” oraz bierze na siebie „moralną odpowiedzialność”. Tekst zawiera prośby o przebaczenie oraz wezwania do modlitwy za śp. Anatola i jego bliskich. Konkluzja dokumentu sprowadza się do języka kryzysowego zarządzania reputacją, a nie do katolickiego, nadprzyrodzonego osądu grzechu, kary i zadośćuczynienia: to kolejny przykład redukcji wiary do biurokratycznej deklaracji uczuć.

Czytaj więcej



Tradycyjny obraz katolickiego wnętrza kościoła z krucyfiksem i wiernymi podczas nabożeństwa, ukazujący głęboką pobożność i szacunek dla Krzyża.

Krzyż w retoryce bez nawrócenia: modernistyczna imitacja katolicyzmu

Podziel się tym:

Biuro Prasowe KEP relacjonuje uroczystość odpustową ku czci św. Jakuba w katedrze w Szczecinie (publikacja 26.07.2025), podczas której abp Antonio Guido Filipazzi, nuncjusz apostolski w Polsce, stwierdził: „Zbawienie dusz zależy zawsze przede wszystkim od Krzyża, a nie od ludzkich pomysłów czy środków”. W homilii przypisał paliuszowi „duchowy sens” i mówił o służbie zamiast władzy, pokornej ofierze, „piciu z kielicha” Chrystusa; wskazał na męczeństwo św. Jakuba. Zaznaczono, że abp Wiesław Śmigiel otrzymał paliusz od „papieża” Leona XIV w uroczystość Świętych Piotra i Pawła. Oto przykład retoryki, która przywołuje Krzyż słowem, a w praktyce wynosi struktury posoborowe, milczy o konieczności nadprzyrodzonego nawrócenia, o stanie łaski i o jedynym panowaniu Chrystusa Króla.

Czytaj więcej



Kardynał w tradycyjnych szatach liturgicznych podczas modlitwy w katedrze, symbolicznie oddający szacunek dla życia i śmierci w duchu katolickim

Kulturowy nekrolog zamiast katolickiego memento mori: list kondolencyjny bp. Lechowicza jako symptom apostazji

Podziel się tym:

Biuro Prasowe KEP publikuje kondolencje biskupa polowego Wiesława Lechowicza po śmierci 15-letniego harcerza Dominika Muszewskiego (ZHR), zapowiadając Mszę „w intencji Zmarłego” w katedrze polowej tego samego dnia i zapewniając o modlitwie oraz „opiece Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych”. Pojawia się cytat Chrystusa: „Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem…” oraz pochwała „dobra uczynionego dla bliźniego i Ojczyzny”. Brak jakiegokolwiek pouczenia o konieczności łaski uświęcającej, rzeczywistości sądu szczegółowego, odpustu, pokuty, grzechu, czy przestrogi przed niebezpieczeństwem śmierci bez sakramentów; całość przypomina świecki list współczucia okraszony cytatem biblijnym, a nie akt wiary Kościoła walczącego. Jednym zdaniem: to humanitarny konsolacjonizm odarty z integralnej soteriologii katolickiej.

Czytaj więcej





Przeglądaj wszystkie źródła

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.