Rewerentny obraz katolickiej mszy w tradycyjnym kościele z kapłanem i wiernymi, ukazujący powagę i duchową głębię liturgii

Carole King i kult doczesności: krytyka z perspektywy katolickiej integralności

Portal Więź.pl (17 sierpnia 2025) przedstawia Carole King jako „boginię muzyki”, gloryfikując jej album „Tapestry” za rzekomą odwagę w wyrażaniu tęsknoty, smutku i „autentyczności”. Autor, Damian Jankowski, wychwala rzekome „przenikanie duszy” w twórczości King, jej przyjaźń z Jamesem Taylorem oraz późniejsze zaangażowanie w „sprawy społeczne i klimatyczne”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar ludzkiego istnienia. To typowy przejaw modernistycznej idolatrii, gdzie sztuka zastępuje religię, a emocje – obiektywną prawdę moralną.

Czytaj więcej



Rekatywny kapłan w tradycyjnych szatach modlący się przed krucyfiksem w interiorze kościoła, ukazujący pobożność i oddanie Chrystusowi Królowi.

Geopolityka bez Chrystusa: bankructwo naturalistycznych miraży pokoju

Portal Więź.pl relacjonuje spotkanie Donalda Trumpa i Władimira Putina na Alasce, koncentrując się na geopolitycznych manewrach i pozorowanych zabiegach o pokój w Ukrainie. Autor Tomasz P. Terlikowski krytykuje Trumpa za naiwność i uleganie „urokowi KGB-isty”, jednocześnie wskazując na czysto wizerunkowe korzyści Putina. Cała analiza pomija jednak fundamentalną perspektywę: żaden trwały pokój nie jest możliwy bez uznania Regnum Christi (Królestwa Chrystusa) nad narodami.

Czytaj więcej



Kapłan w sutannie w tradycyjnej świątyni katolickiej, symbolizujący wierną naukę Kościoła w obliczu modernistycznych tendencji

Humanistyczny kult człowieka w prozie Sama Sheparda jako przejaw duchowej dezorientacji

Portal Więź (16 sierpnia 2025) prezentuje apologetyczny portret Sama Sheparda, gloryfikując amerykańskiego pisarza jako proroka „twardej i czułej prawdy”. Artykuł wychwala rzekomo głęboki humanizm Sheparda, który w opowiadaniach miałoby objawiać „autentyczne człowieczeństwo” poprzez akceptację życiowej marności i sprzeczności. Krytyka integralnej wiary katolickiej demaskuje tę narrację jako klasyczny przykład naturalistycznej idolatrii, gdzie człowiek zastępuje Boga jako centrum wszechświata.

Czytaj więcej



Sanktuarium katolickie z kapłanem w modlitwie, podkreślające tradycyjną katolicką pobożność i autentyczność wiary

Bunt przez sen: modernistyczna apologia lenistwa w świetle katolickiej doktryny

Portal Więź.pl prezentuje tekst Zofii Zaleskiej gloryfikujący „spanie do południa” jako formę buntu przeciwko kapitalizmowi, opierając się na książce Jonathana Crary’ego i przykładach kontrkulturowych jak John Lennon. Autorce umyka całkowicie nadprzyrodzony wymiar ludzkiej egzystencji, co stanowi przejaw głębokiego duchowego bankructwa współczesnej pseudointelektualnej narracji.

Czytaj więcej



Obraz kościoła katolickiego z kapłanem odprawiającym Mszę w tradycyjnych szatach, przy świecach i witrażach świętych, odzwierciedlający prawowitą liturgię i duchowość.

Teologia w ruinie: modernistyczny lament nad upadkiem debaty jako symptom apostazji

Portal Więź.pl (15 sierpnia 2025) w edytorialu Karola Grabiasa ubolewa nad rzekomym zanikiem poważnych debat teologicznych, wspominając spory Józefa Tischnera z lubelską szkołą filozoficzną oraz dyskusje o znaczeniu tomizmu dla współczesnego chrześcijaństwa. Autor postuluje powrót do „wielkich pytań” o relację natury i łaski, bycia i dobra, przywołując przy tym polemikę między ks. Janem Słomką a o. Wojciechem Giertychem OP. Tekst kończy się banalnym wezwaniem do „zaczepienia się o teologię” w wakacyjnym czasie.

Czytaj więcej



Kardynał w tradycyjnym stroju liturgicznym w kościele katolickim, modlący się przy ołtarzu z krucyfiksem i świecami, symbol wiary i duchowości.

Augustyńska miłość kontra tomistyczne istnienie: teologiczna ruina modernizmu

Portal Więź.pl (14 sierpnia 2025) prezentuje tekst ks. Jana Słomki promujący rzekomą wyższość augustyńskiej teologii miłości nad tomistyczną metafizyką bytu, jednocześnie gloryfikujący postulaty „papieża” Franciszka dotyczące „nowego paradygmatu teologicznego”. Autor kreuje fałszywą dychotomię między św. Augustynem a św. Tomaszem z Akwinu, by uzasadnić konieczność odrzucenia scholastyki na rzecz nieokreślonej „teologii otwartej”. Tekst stanowi jawną apologię modernistycznej rewolucji w teologii, maskującą totalną apostazję od objawionej prawdy.

Czytaj więcej



Realistyczny obraz starszego kapłana w tradycyjnych szatach, sprawującego Eucharystię w skromnym kościele, ukazujący głęboką pobożność i sakralną atmosferę.

Wakacyjny konkurs jako przejaw modernistycznej apostazji

Portal Więź.pl relacjonuje konkurs fotograficzny „WIĘŹ na wakacjach”, zachęcający do publikowania zdjęć z ich publikacjami w „wakacyjnej scenerii”. Propagowany jest tu humanistyczny redukcjonizm pozbawiony jakiegokolwiek odniesienia do nadprzyrodzonego celu życia chrześcijańskiego.

Czytaj więcej



Fotografia realistyczna duchownego katolickiego modlącego się w kościele przy krzyżu, wywołująca uczucie pokory i duchowej głębi

Moralny Relatywizm „Kapo” jako Wyzwanie dla Katolickiej Koncepcji Grzechu

Portal Więź.pl (19 czerwca 2025) prezentuje fragment powieści Aleksandra Tišmy „Kapo”, analizujący doświadczenia żydowskiego kolaboranta w obozie koncentracyjnym. Tekst koncentruje się na psychologicznym wymiarze winy głównego bohatera, Vilko Lamiana, pomijając całkowicie nadprzyrodzony wymiar moralności. Relatywizacja zła do subiektywnego odczucia zdradza modernistyczne zakorzenienie autorów w naturalistycznej antropologii, sprzecznej z depositum fidei.

Czytaj więcej



Kościół katolicki z kapłanem modlącym się przed krzyżem, w tradycyjnych szatach, w spokojnej, pełnej wiary atmosferze.

Dezintegracja teologii: modernistyczne wypaczenia relacji natury i łaski w sekcie posoborowej

Portal Więź.pl (14 sierpnia 2025) relacjonuje dysputę między Wojciechem Giertychem OP a ks. Janem Słomką dotyczącą relacji natury i nadprzyrodzoności, powołując się na reinterpretacje Henriego de Lubaca oraz tzw. Soboru Watykańskiego II. Tekst usiłuje godzić philosophia perennis z modernistycznymi koncepcjami, skutecznie jednak obnażając teologiczną degrengoladę struktury okupującej Watykan.

Czytaj więcej



Zdjęcie przedstawiające tradycyjną, katolicką scenę w kościele z ołtarzem, krucyfiksem i kapłanami w liturgicznych szatach, symbolizujące głęboki szacunek i modlitwę.

Kardynał Zuppi i modernistyczny kult ofiar zamiast Ewangelii

Portal Więź.pl (13 sierpnia 2025) relacjonuje inicjatywę kard. Matteo Zuppiego, który w Marzabotto ma odczytać nazwiska dzieci zabitych w konflikcie izraelsko-palestyńskim, podkreślając rzekomą „tę samą godność” ofiar Hamasu i Izraela. Ta pozorowana pobożność demaskuje całkowite zerwanie z misją Kościoła jako stróża obiektywnego porządku moralnego.

Czytaj więcej





Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.