Antypapież Leon XIV propaguje herezję synkretyzmu pod płaszczykiem „modlitwy o pokój”

Podziel się tym:

Antypapież Leon XIV propaguje herezję synkretyzmu pod płaszczykiem „modlitwy o pokój”

Portal katolicki relacjonuje wystąpienie uzurpatora watykańskiego, określanego jako „Leon XIV”, podczas spotkania modlitewnego z przywódzcami religii niekatolickich w Rzymie 28 października 2025 r. Przemówienie pełne jest odwołań do Nostra aetate i tzw. „ducha Asyżu”, neguje unikalną rolę Kościoła Katolickiego w zbawieniu dusz oraz promuje naturalistyczną koncepcję pokoju oderwaną od Królestwa Chrystusowego.


Zdrada misji Kościoła: modlitwa z heretykami jako „droga pojednania”

„Modliliśmy się o pokój zgodnie z naszymi różnymi tradycjami religijnymi, a teraz zebraliśmy się razem, aby wystosować przesłanie pojednania”

– oznajmił uzurpatór, ignorując kanoniczny zakaz uczestnictwa w kultach niekatolickich. Już Pius XI w encyklice Mortalium animos (1928) potępił takie praktyki jako „zdradę jedynego Kościoła Chrystusowego”:

„Tego rodzaju dążenia nie mogą mieć żadnej aprobaty ze strony katolików, ponieważ opierają się na błędnej opinii, jakoby wszystkie religie były mniej więcej dobre i chwalebne… Jakąż apostolstwo mają prowadzić ci, którzy w ten sposób bratają się z niekatolikami?”

Nostra aetate jako narzędzie relatywizacji prawdy objawionej

Leon XIV otwarcie wychwala dokument Vaticanum II jako fundament dialogu:

„Wspólnie potwierdzamy nasze zaangażowanie w dialog i braterstwo, które było pragnieniem ojców soborowych i przyniosło bardzo wiele owoców”

.
Tymczasem Sobór Watykański II został odrzucony przez wiernych Tradycji jako heretycka rewolucja. Nostra aetate jest szczególnie zgubna, gdyż w punkcie 2 stwierdza, że Kościół „nie odrzuca niczego, co w religiach owych prawdziwe jest i święte” – co stanowi jawne zaprzeczenie dogmatom Extra Ecclesiam nulla salus i Unam Sanctam.

Bałwochwalcza koncepcja „braterstwa religii”

Antypapież posuwa się do bluźnierczego stwierdzenia:

„Wszyscy wierzący są braćmi. A religie, jako «siostry», muszą sprzyjać temu, aby narody traktowały się jak bracia”

.
To jawna herezja potępiona przez św. Piusa X w Lamentabili sane exitu (propozycja 21): „Kościół nie ma prawa określania, że religia katolicka jest jedyną prawdziwą religią”. Pius XI w Quas primas (1925) nauczał zaś jednoznacznie:

„Pokój Chrystusowy może zapanować tylko w Królestwie Chrystusowym… Niechaj więc obowiązkiem i staraniem Waszym będzie, Czcigodni Bracia, aby w dniu oznaczonym przed tą doroczną uroczystością wygłoszono w każdej parafii kazania do ludu, w którychby ten lud dokładnie pouczony o istocie, znaczeniu i ważności tego święta”

.

Czczenie heretyków i apostatów jako „świętych”

Wspomnienie „św. Jana Pawła II” oraz powoływanie się na „ducha Asyżu” z 1986 r. stanowią akt apostazji. Jak stwierdza bulla Cum ex Apostolatus Officio Pawła IV (1559):

„Jeśli kiedykolwiek w jakimkolwiek czasie okaże się, że… Rzymski Papież… odstąpił od Wiary Katolickiej lub popadł w jakąś herezję: promocja lub wyniesienie będą nieważne, nieobowiązujące i bezwartościowe”

.
Spotkania w Asyżu, gdzie oddawano cześć bożkom pogańskim obok Najświętszego Sakramentu, Pius XI nazwałby „ohydą spustoszenia” (Mt 24:15).

Naturalizm zastępujący nadprzyrodzone zbawienie

Cała retoryka o „pokoju między narodami” pozbawiona jest nadprzyrodzonej perspektywy. Leon XIV głosi:

„Pokój jest nieustanną drogą pojednania”

,
podczas gdy Pius XII w Summi Pontificatus (1939) nauczał:

„Pokój Chrystusowy jest owocem odkupienia… Nie ma i nie może być prawdziwego pokoju poza porządkiem ustanowionym przez Chrystusa”

.
Brak jakiegokolwiek wezwania do nawrócenia na katolicyzm demaskuje czysto masoński projekt „braterstwa ludów” oderwanego od Krzyża.

Rewolucja w służbie Antychrysta

Przemówienie stanowi syntezę wszystkich błędów modernizmu potępionych w Pascendi Dominici gregis św. Piusa X:

  • Relatywizm religijny (wszystkie religie prowadzą do Boga)
  • Indyferentyzm (zbawienie możliwe poza Kościołem)
  • Demokratyzacja władzy kościelnej („wspólne przesłanie” z heretykami)
  • Czczenie człowieka zamiast Boga (pokój jako wartość autonomiczna)

Jak przepowiedział Pius IX w Syllabusie błędów (1864):

„Każdy człowiek jest wolny, by wyznawać i przyjąć tę religię, którą uzna za prawdziwą pod kierunkiem światła rozumu” (błąd 15)

– co właśnie realizuje sekta posoborowa.

Wezwanie do wierności niezmiennemu Magisterium

W obliczu tej jawniej apostazji, jedyną odpowiedzią katolików jest non possumus. Jak nakazywał Leon XIII w Satis cognitum (1896):

„Kościół niczego tak nie zwalcza jak tego, aby mniemano, iż jest wiele dróg prowadzących do nieba”

.
Prawdziwy pokój zapanuje jedynie gdy narody uznają społeczne panowanie Chrystusa Króla – nie zaś przez modły z czcicielami demonów (1 Kor 10:20). Ci zaś, którzy uczestniczą w takich bluźnierczych zgromadzeniach, stają się współwinnymi sacrilegii i podlegają ekskomunice latae sententiae na mocy Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 (kan. 2314).


Za artykułem:
2025Przemówienie Leona XIV podczas spotkania modlitewnego w Rzymie | 28 października 2025O mocy modlitwy, zdolnej do przemiany historii i będącej  źródłem pojednania między ludźmi i narodami mówił Ojc…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.