Gilbert Garcera w katedrze filipińskiej trzyma dokument synodalny, symbolizujący rewolucję synodalną w Kościele Katolickim.

Nowy przewodniczący filipińskiego episkopatu – promocja synodalnej rewolucji w Azji

Podziel się tym:

„Synodalny” zwrot filipińskiego pseudo-kościoła

Portal Catholic News Agency informuje o wyborze „arcybiskupa” Gilberta Garcery z Lipy na przewodniczącego Konferencji „Biskupów” Katolickich Filipin (CBCP). Garcera, znany z promocji posoborowej ideologii synodalności, został wybrany podczas 130. zgromadzenia plenarnego 5 lipca 2025 r., łamiąc tradycję wyboru dotychczasowego wiceprzewodniczącego. Jego poprzednikiem był „kardynał” Pablo Virgilio David, pełniący funkcję przez dwie kadencje.


Synodalność jako narzędzie dekonstrukcji

Garcera wsławił się publikacją 271-stronicowego dokumentu „Enlarging the Space of Our Tent” (Poszerzając przestrzeń naszego namiotu), który stanowi manifest rewolucji synodalnej w stylu bergogliańskim. Jak czytamy w epilogu:

„[Ludzie] będą przypominać sobie o bogactwie i różnorodności ludzkich doświadczeń”.

To typowo modernistyczne przesłanie, sprzeczne z Lamentabili sane exitu św. Piusa X, który potępił redukcję religii do „świadomości ludzkiej” (propozycja 22). Brak tu odniesienia do obiektywnego depozytu wiary, za to mowa o „inkluzywności” – kluczowym haśle neomodernistycznej destrukcji.

Relatywizacja moralności katolickiej

Artykuł wychwala rzekomą „pastoralną wrażliwość” Garcery wobec osób z atraksjami homoseksualnymi. „Arcybiskup” miał wzywać do:

„towarzyszenia im i prowadzenia do głębszej jedności z Chrystusem, wspierania w realizacji powołania do świętości”.

To ewidentny przykład posoborowego dwuznacznego języka potępionego już przez Piusa XII w Humani generis. Brak tu:

  • Jasnego potępienia czynów sodomickich (Katechizm Rzymski, IX Przykazanie)
  • Wezwania do pokuty i nawrócenia (Łk 13,3)
  • Odniesienia do nauki św. Pawła o wykluczeniu czynnych homoseksualistów ze społeczności wiernych (1 Kor 5,11-13)

Garcera posuwa się do bluźnierczego stwierdzenia: „Prawda nigdy nie może stać się powodem wykluczenia”, co jest jawnym zaprzeczeniem słów Chrystusa: „Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie” (Łk 11,23) oraz kanonów Soboru Laterańskiego IV o ekskomunice heretyków.

Struktura apostazji w działaniu

Wybór Garcery nie jest przypadkowy, lecz wpisuje się w szerszy plan demolowania resztek katolickiej tożsamości w Azji:

  • CBCP od dziesięcioleci promuje dialog z maoistowskimi rebeliantami z NPA, zamiast jednoznacznie potępiać komunizm (co czynił Pius XI w Divini Redemptoris)
  • Pod płaszczykiem walki z korupcją (wspomnianej w artykule) forsuje się lewicowe programy społeczne sprzeczne z encykliką Quadragesimo anno
  • „Duchowość synodalna” zastępuje kult Najświętszego Serca Jezusa i Niepokalanego Serca Marji

Warto zauważyć, że sam Garcera pełnił wcześniej funkcje w posoborowych komisjach „ds. misji” oraz „ds. rodziny”, które skutecznie zniszczyły tradycyjną ewangelizację i katolickie rozumienie małżeństwa.

Teologiczne bankructwo „synodalnego namiotu”

Metafora „rozszerzania namiotu” to jawne odrzucenie extra Ecclesiam nulla salus. Już Leon XIII w Satis cognitum ostrzegał:

„Kościół Chrystusa jest jeden i wieczny; kto od niego odstępuje, porzuca nadzieję zbawienia”.

Tymczasem projekt Garcery to:

  1. Relatywizacja prawd wiary na rzecz „ludzkich doświadczeń” (potępiona w Lamentabili, propozycja 22)
  2. Zastąpienie hierarchii „współdecydowaniem” laikatu (co Pius X nazwał „demokratyzacją Kościoła” w Pascendi)
  3. Przyjęcie metodologii protestanckiej – zbiorowe opiniotwórstwo zamiast Magisterium

Jak słusznie zauważył św. Robert Bellarmin: „Ecclesia non est democratica, sed monarchica” (Kościół nie jest demokratyczny, lecz monarchiczny).

Podsumowanie: Filipiny jako poligon synodalny

Wybór Garcery potwierdza, że struktury posoborowe stały się maszynką do produkcji kadr dla rewolucji antykościelnej. Filipiny – niegdyś bastion katolicyzmu w Azji – teraz służą jako laboratorium:

  • Eksperymentów z „pastoralną wrażliwością” wobec dewiacji moralnych
  • Testowania modelu „Kościoła-w-namiocie” bez doktrynalnych fundamentów
  • Integracji elementów animistycznych pod płaszczykiem „inkulturacji”

W obliczu tej apostazji jedyną odpowiedzią wiernych musi być nieustanne głoszenie niezmiennej doktryny katolickiej i odrzucenie wszelkich form współpracy z antykościelną strukturą CBCP. Jak napomina Pius XI w Quas Primas: „Pokój Chrystusowy można znaleźć jedynie w Królestwie Chrystusowym” – nie zaś w synodalnych namiotach wroga.


Za artykułem:
Philippines bishops’ conference elects Garcera as president, an advocate for synodality
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 01.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.