Obraz ukazujący tradycyjny, katolicki kościół z kapłanami i eucharystią, krytyczny wobec modernistycznych tendencji, podkreślający Królestwo Chrystusa i nauki magisterium

Zjazd Gnieźnieński: Sekta posoborowa uczy się od ofiar, zapominając o Królestwie Chrystusa

Portal eKAI relacjonuje XII Zjazd Gnieźnieński, na którym w ramach spotkania „Siła skrzywdzonych” dyskutowano o mechanizmach zaangażowania społeczności „kościelnej” w ochronę najsłabszych oraz o tym, czego „Kościół” może nauczyć się od osób skrzywdzonych wykorzystaniem seksualnym. Uczestnicy, w tym „ks.” Piotr Studnicki, pseudokatolicka „Ola”, Anna Dróbka, Agata Kulczycka i „bp” Artur Ważny, dzielili się doświadczeniami terapii, mediacji i budowania „bezpiecznej wspólnoty”, podkreślając pozostawanie ofiar w strukturach pomimo krzywdy. Cały ten dyskurs, sprowadzony do psychologicznego i socjologicznego samodoskonalenia, stanowi jaskrawy przykład apostazji posoborowej, gdzie Królestwo Chrystusa ustępuje miejsca kultowi człowieka, ignorując niezmienne Prawo Boże.

Czytaj więcej



Kardynał w liturgicznym stroju w sanktuarium, refleksja nad zdradą Chrystusa Króla w katolickim kościele

XII Zjazd Gnieźnieński: fałszywy pokój bez Chrystusa Króla

Portal eKAI relacjonuje XII Zjazd Gnieźnieński z 12 września 2025 roku, skupiony na temacie „Odwaga pokoju. Chrześcijanie razem dla przyszłości Europy”, gdzie „kardynałowie”, „arcybiskupi” i inni uczestnicy dyskutują o źródłach pokoju w chrześcijaństwie, podkreślając dialog, sprawiedliwość, przebaczenie i globalne powiązania konfliktów, z odniesieniami do posoborowych „papieży” i międzyreligijnych inicjatyw. Cały ten dyskurs, redukujący królestwo Chrystusowe do naturalistycznego humanitaryzmu, stanowi jawną zdradę integralnej wiary katolickiej, pomijając absolutne panowanie Zbawiciela nad narodami i ignorując nędzę dusz bez nawrócenia.

Czytaj więcej



Szanowny kapłan w tradycyjnej kościelnej vestii z krzyżem, wśród wiernych, w majestatycznym wnętrzu kościoła, symbolizujący autentyczną wiarę katolicką i Królestwo Chrystusa

Dialog jako modernistyczna pułapka: depolaryzacja bez Chrystusa Króla

Artykuł z portalu eKAI (12 września 2025) relacjonuje dyskusję na XII Zjeździe Gnieźnieńskim poświęconą polaryzacji społecznej, bipolaryzacji i roli dialogu w jej przezwyciężaniu. Uczestnicy, w tym Norunn Grande, Sami Awad i Kuba Wygnański, podkreślają konieczność dialogu opartego na otwartości, empatii i małych krokach, krytykując jednocześnie narzucony dialog oraz rolę religii w podsycaniu podziałów.

Czytaj więcej



Biskup w tradycyjnym stroju katolickim przemawia podczas zgromadzenia, symbolizując obronę wiary przeciw modernizmowi

Migracje jako ratunek: Humanitarny relatywizm przeciw królestwu Chrystusa

Portal eKAI relacjonuje XII Zjazd Gnieźnieński, gdzie paneliści, w tym bp Krzysztof Zadarko, Agnieszka Kosowicz, dr Hanna Machińska i Mario Marazziti, przedstawili migrację jako ratunek i sposób na ocalenie życia, podkreślając konieczność integracji migrantów, krytykując politykę pushbacków oraz apelując o ewangeliczną solidarność. Tezy te, ubrane w szaty miłosierdzia, ukrywają jednak naturalistyczny relatywizm, który podporządkowuje prawa Boże świeckim ideom tolerancji i praw człowieka, zdradzając apostazję posoborowej struktury.

Czytaj więcej



Kardynał w sutannie modlący się przed ołtarzem, symbolizujący krytykę biurokracji i brak prawdziwego nawrócenia w Kościele katolickim

Leon XIV i Komisja Ochrony: Farsa zamiast nawrócenia

Artykuł z portalu eKAI (12 września 2025) informuje o audiencji, jaką arcybiskup Thibault Verny, przewodniczący Papieskiej Komisji ds. Ochrony Małoletnich, oraz biskup Luis Manuel Alí Herrera mieli u „papieża” Leona XIV. Spotkanie miało miejsce 12 września 2025 roku w Watykanie, gdzie „abp” Verny podziękował za nominację z 15 lipca i przedstawił drugi roczny raport o polityce ochrony w „Kościele”. Raport, zainicjowany przez antypapieża Franciszka w 2022 roku, ocenia zdolności „Kościołów lokalnych” do zapewnienia bezpieczeństwa i formułuje zalecenia na podstawie doświadczeń regionalnych. „Abp” Verny podkreślił kontynuację misji z konstytucji „Praedicate Evangelium”, promując „kulturę zapobiegania” nadużyciom władzy, autorytetu, sumienia, duchowości i seksualnym. Ta relacja ukazuje, jak struktury okupujące Watykan symulują troskę o słabych, podczas gdy prawdziwy Kościół Chrystusowy wymaga bezkompromisowego nawrócenia i kary za grzechy, a nie biurokratycznych raportów.

Czytaj więcej



Kapłan w tradycyjnym stroju kaznodziei w kościele, głęboko zatroskany o wiernych, z obrazem Matki Bożej Piekarskiej w tle, symbolizujący troskę o prawdziwą wiarę katolicką.

Humanistyczna „Nadzieja Społeczna” w cieniu Maryi: Apostazja w Piekarach Śląskich

Portal eKAI relacjonuje homilię wygłoszoną 12 września 2025 roku w Piekarach Śląskich przez abp Andrzeja Przybylskiego, mianowanego metropolitą katowickim przez „papieża” Leona XIV. W kontekście uroczystości NMP Piekarskiej, patronki archidiecezji, kaznodzieja podkreśla Maryję jako „Matkę Nadziei Społecznej”, łącząc nadzieję z miłością i sprawiedliwością społeczną, wzywając do ufności w Boga pośród krzywdy i podziałów świata. Zapewnia o modlitwie za archidiecezję i zachęca młodych do zaufania Panu Bogu, nie tylko ludzkim talentom.

Czytaj więcej



Kardynał w tradycyjnym stroju katolickim w kościele, wyraz powagi i krytyki wobec modernistycznych zmian w Kościele

Migracje jako pretekst do relatywizmu: demaskowanie apostazji „biskupa” Zadarki

Artykuł z portalu eKAI (12 września 2025) relacjonuje wypowiedź biskupa Krzysztofa Zadarki podczas XII Zjazdu Gnieźnieńskiego, gdzie ten przewodniczący Rady KEP ds. Migracji, Turystyki i Pielgrzymek podkreśla konieczność przyjęcia migrantów w oparciu o wrażliwość humanitarną i ewangeliczne wezwanie do gościnności. Przytacza on osobiste doświadczenia z Libanu i Lesbos, cytuje Ewangelię św. Mateusza o przyjęciu obcego, chwali reakcję Polaków na uchodźców ukraińskich w 2022 roku, krytykuje uprzedzenia i wskazuje na masowy charakter migracji jako nieuchronny, odwołując się do orędzi papieża Franciszka. Podkreśla obowiązek szacunku dla godności człowieka i solidarności, dziękuje organizacjom pomocowym, a na koniec alarmuje o relatywizowaniu nauki społecznej Kościoła przez niektórych katolików. Ta narracja, podszyta modernistycznym humanitaryzmem, stanowi jaskrawy przykład duchowego bankructwa posoborowej struktury, która redukuje Królestwo Chrystusowe do świeckiego aktywizmu, pomijając absolutny prymat Praw Bożych i obowiązek konwersji narodów.

Czytaj więcej



Katolicki biskup modli się w świątyni, podkreślając duchowe wartości i autorytet Kościoła

Fałszywy pokój agresora: Demaskowanie naturalistycznej wizji „pokoju” w słowach abp. Szewczuka

Artykuł z portalu eKAI (12 września 2025) relacjonuje wystąpienie arcybiskupa większego kijowsko-halickiego Światosława Szewczuka na XII Zjeździe Gnieźnieńskim, gdzie ten zwierzchnik Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego (UKGK) przedstawia trzy warunki „prawdziwego pokoju” w Ukrainie: przestrzeń godności i wolności, odrzucenie pacyfizmu oraz konieczność odwagi. Szewczuk krytykuje rosyjską agresję, domagając się poszanowania prawa międzynarodowego, reparacji i sprawiedliwości dla ofiar, ostrzegając przed relatywizmem moralnym i wzywając chrześcijan do obrony zasad cywilizacji. Ta wizja pokoju, całkowicie zanurzona w świeckim humanitaryzmie, całkowicie ignoruje panowanie Chrystusa Króla nad narodami, redukując zbawienie dusz do politycznych negocjacji i praw człowieka, co stanowi bluźniercze zaprzeczenie integralnej wiary katolickiej.

Czytaj więcej



Biskup w tradycyjnym stroju katolickim w starożytnej świątyni, symbolizujący krytykę modernistycznego katolicyzmu i odwołanie do tradycyjnej wiary

Cierpienie zredukowane do naturalistycznego optymizmu: herezja abp. Zielińskiego

Artykuł z portalu eKAI (12 września 2025) relacjonuje homilię „abp” Zbigniewa Zielińskiego w sanktuarium w Smolicach, gdzie wprowadzono relikwie „bł.” Marii Luizy Merkert. „Arcybiskup” poznański podkreśla znaczenie cierpienia i choroby, odwołując się do postaci Jana Pawła II i działalności Merkert, ukazując je jako wpisane w ludzkie życie i okazje do duchowej przemiany. Tekst kończy się wezwaniem do doceniania zdrowia i wsparciem portalu. Ta narracja, pozornie pobożna, stanowi jednak jawną zdradę integralnej wiary katolickiej, redukując nadprzyrodzoną rzeczywistość cierpienia do pelagiańskiego humanitaryzmu, pomijając całkowicie konieczność zadośćuczynienia za grzechy i panowanie Chrystusa Króla.

Czytaj więcej





Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.