Szanowny obraz tradycyjnego katolickiego wnętrza kościoła z kapłanem trzymającym krucyfiks podczas Mszy, podkreślający pobożność i wiarę.

Kult kierowcy zamiast królowania Chrystusa: tygodniowy festyn MIVA jako symptom apostazji

Podziel się tym:

Kult kierowcy zamiast królowania Chrystusa: tygodniowy festyn MIVA jako symptom apostazji

Biuro Prasowe KEP informuje o XXVI Ogólnopolskim Tygodniu św. Krzysztofa (20–27 lipca), obchodzonym pod hasłem: „Z nadzieją niesiemy Chrystusa na krańce świata”, wraz z akcją „1 grosz za 1 kilometr” na środki transportu dla misjonarzy MIVA Polska. Kulminacją mają być Msze i „błogosławieństwa” kierowców oraz poświęcenia pojazdów w Krakowie (Sanktuarium św. Jana Pawła II i Łagiewniki), z udziałem Leszka Leszkiewicza i Jana Piotrowskiego. W zapowiedziach dominują apele o bezpieczeństwo drogowe, „dobre zasady za kierownicą” i humanitarny sens akcji, ściśle związanej z jubileuszem MIVA Polska i tzw. Rokiem Nadziei. Wybrzmiewa naturalistyczna katecheza o trzeźwości, opanowaniu i kulturze jazdy, nieobciążona ani ostrzeżeniem o konieczności łaski uświęcającej, ani o grzechu śmiertelnym, ani o celu nadprzyrodzonym misyjnego posłania, które jest nawróceniem i chrztem narodów, a nie logistyką transportową. W istocie jest to festyn humanitaryzmu przykryty dewocyjnym słownictwem i zredukowanym kultem św. Krzysztofa.

Czytaj więcej



Reformerowany kapłan modli się przed krucyfiksem w tradycyjnej katolickiej świątyni, symbolizując duchową głębię i oddanie wobec nauk Kościoła

Ideologiczna instrumentalizacja grzechu: „antysemityzm” zamiast prawa Bożego

Podziel się tym:

Ideologiczna instrumentalizacja grzechu: „antysemityzm” zamiast prawa Bożego
Portal episkopat.pl publikuje krótką deklarację Grzegorza Rysia, „kardynała” i metropolity łódzkiego, pełniącego funkcję „przewodniczącego” Komitetu KEP ds. Dialogu z Judaizmem (11 lipca 2025). Padają dwa zdania programowe: „antysemityzm w jakiejkolwiek formie jest, zgodnie z nauczaniem Kościoła, grzechem i złem moralnym” oraz „negowanie Holokaustu jest kłamstwem i staje po stronie sprawców, a nie ofiar”. Podsumowaniem jest moralistyczny apel w stylu biurokratycznej noty prasowej, pozbawiony jakiejkolwiek teologii nadprzyrodzonej, wezwania do nawrócenia do Chrystusa, lub prawdy o jedynym Zbawicielu – Panu naszym Jezusie Chrystusie. Teza: oto kliniczny przykład redukcji religii do politycznej etyki emocji i do świeckiej ideologii „dialogu”, w którym milczy Ewangelia, dogmat, łaska, nawrócenie, Królestwo Chrystusa i mandat misyjny Kościoła.

Czytaj więcej



Stary katolicki kapłan w tradycyjnych szatach przed ołtarzem z krucyfiksem i witrażem Chrystusa Króla, modlący się w kaplicy, wywołującą poczucie spokoju i głębi wiary.

Kult dialogu zamiast Chrystusa Króla: oświadczenie „kard.” Rysia demaskuje apostazję

Podziel się tym:

Kult dialogu zamiast Chrystusa Króla: oświadczenie „kard.” Rysia demaskuje apostazję

Biuro Polskiej Konferencji „Biskupów” publikuje krótkie oświadczenie Grzegorza Rysia, przewodniczącego „Komitetu ds. Dialogu z Judaizmem”, w którym stwierdza: „anti-Semitism in any form is, according to the teaching of the Church, a sin and a moral evil” oraz że „denial of the Holocaust is a lie and puts one on the side of the perpetrators and not of the victims”. Całość utrzymana jest w tonie „dialogicznym” i policyjno-moralistycznym, bez choćby jednej wzmianki o Chrystusie, łasce, nawróceniu, konieczności wiary katolickiej dla zbawienia ani o grzechu niewiary. Oświadczenie nie jest obroną wiary – to jej zastąpienie programem świeckiej wrażliwości i politycznego słownika.

Czytaj więcej



Rekonstrukcja katolickiego pogrzebu w tradycyjnej katedrze, z kapłanem w liturgii, wiernymi w modlitwie, w świetle witraży, pełne szacunku i powagi sceny religijnej.

Pogrzeb w Tarnowie jako apoteoza posoborowego humanitaryzmu i milczenia o rzeczach ostatecznych

Podziel się tym:

Liturgia pogrzebowa bez eschatologii: symptom zapaści doktrynalnej w Tarnowie

Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski relacjonuje, że 10 lipca w tarnowskiej katedrze sprawowano Mszę pogrzebową za zmarłego bp. Władysława Bobowskiego, której przewodniczył Andrzej Jeż. W tekście akcentuje się „wdzięczność” za dobroć zmarłego, określa się biskupa jako „stróża Bożego Światła”, wspomina o „trzech stopniach doskonałości chrześcijańskiej” (oczyszczenie, oświecenie, zjednoczenie), a także przywołuje cnoty: skromność, łagodność, gotowość do pomocy, modlitwę. Na końcu odczytano list kondolencyjny Tadeusza Wojdy i głosy współczucia. Oto liturgia słowa i prasy, w której przeważa biurokratyczna czułostkowość, a milknie głos o sądzie, karze, pokucie, przebłagalnym charakterze Ofiary i potrzebie wytrwania w łasce — milczenie, które jest aktem oskarżenia.

Czytaj więcej





Przeglądaj wszystkie źródła

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.